Peugeot 308 osloví agresívnym vzhľadom, na elektrinu prejde 60 km

Peugeot 308 PHEV | Zdroj: Peugeot

Dizajnová ofenzíva Peugeot pokračuje aj v novom roku a dôkazom je aktuálna novinka. Peugeot 308 sa dostane do predaja aj vo verzii plug-in hybrid. V elektrickom režime sľubuje dojazd až 60 kilometrov.

Automobilka Peugeot sa s novými modelmi výraznejším spôsobom posunula po dizajnovej stránke. Exteriér nových modelov je skutočne veľmi dobrý, pričom nejde len o naše subjektívne pocity. Sami sme boli svedkami dobrých reakcií od ľudí, ktorí sa dokonca pri nás aj zastavili. Peugeot práve predstavil novú 308, ktorá pôsobí agresívne najmä kvôli výraznej prednej maske. Pomer je naozaj výrazný, a to až tak, že takmer zanikajú typické kly. Nakoľko ale stále plnia funkciu denných svetiel, dokážu na seba upozorniť.

Náš tip
Peugeot 308 SW dostáva novú tvár vo verzii kombi s plug-in hybridným pohonom

Väčší a pohodlnejší

Inak ale nový Peugeot 308 vychádza z dizajnu aktuálnych modelov. Ostré hrany strieda oblé zakrivenie a v tomto smere sa dizajnéri vybláznili predovšetkým na kufri. Peugeot 308 nie je atraktívny len dizajnovo, ale aj z pohľadu ponúkaného priestoru. Zastupuje preferovanú zlatú strednú cestu, teda musí splniť požiadavky väčšiny. Aby to dokázal, mierne sa natiahol. Na dĺžku má o 11 centimetrov viac, teda 4360 mm a zväčšil sa aj rázvor kolies na 2675 mm, čo poteší najmä pasažierov vzadu. Zároveň sa ale priblížil k zemi o 2 celé centimetre. Zaujímavý je stále objem kufra, ktorý je aj s dvojitým dnom presne 415 litrov.

Peugeot 308 PHEV | Zdroj: Peugeot
Peugeot 308 PHEV | Zdroj: Peugeot
Peugeot 308 PHEV | Zdroj: Peugeot
Peugeot 308 PHEV | Zdroj: Peugeot

Ak obetujete sedadlá vzadu, rozšíri sa až na 1323 litrov. Komfort v interiéri zvýši hrubšie zadné sklo či akusticky laminované predné bočné sklá. Samozrejmosťou sú ergonomické sedadlá a v závislosti od výbavy môžu ponúknuť aj masážnu funkciu. V zimných mesiacoch poteší vyhrievané čelné sklo. Automobilka tiež upozorňuje na systém, ktorý zlepšuje kvalitu vzduchu v interiéri. Dôraz kladie aj na novú audio-techniku vyvíjanou so spoločnosťou FOCAL. Vďaka nej nájdete v interiéri až 10 reproduktorov, a to vrátane centrálneho reproduktoru a subwoofera. Pripojené sú na zosilňovač s výkonom 690 W.

Už aj ako plug-in hybrid

Nový Peugeot 308 si budete môcť kúpiť v elektrifikovanej motorizácii s možnosťou dobíjania. Dostupný bude v dvoch rôznych verziách s odlišným výkonom, ale totožnou batériou. Výkonnejší Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 kombinuje spaľovací motor PureTech s výkonom 132 kW a elektromotor s výkonom 81 kW. Pripojený je priamo k automatickej prevodovke e-EAT8 a sľubuje dojazd až 59 kilometrov na jedno nabitie.

Súvisiacie články

Menej výkonný plug-in hybrid Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 kombinuje taktiež spaľovací motor PureTech, avšak s výkonom 110 kW a elektromotor s totožným výkonom 81 kW. Tu automobilka počíta s elektrickým dojazdom 60 kilometrov na jedno nabitie. Obe čísla sú uvedené na základe testovacieho protokolu WLTP, ktorý ešte čaká na schválenie. Celú elektrickú sústavu bude zásobovať elektrickou energiou batéria s kapacitou 12,4 kWh. Dokáže poskytnúť výkon 102 kW a nabíjateľná bude cez vstavanú palubnú nabíjačku.

V základe bude osadená jednofázová palubná nabíjačka s výkonom 3,7 kW. Za príplatok si bude možné dokúpiť výkonnejšiu 7,4 kW palubnú nabíjačku. Stále ale bude fungovať na jednej fáze.

Odhadované časy nabíjania :

  • z wall-boxu ( 32 A ) 7.4 kW na plnú kapacitu za 1 hodinu a 55 minút
  • zo zosilnenej zásuvky ( 16 A / 3,7 kW ) na plnú kapacitu za 3 hodiny a 50 minút
  • z bežnej domácej zásuvky ( 8 A  / 1,8 kW ) na plnú kapacitu za 7 hodín a 5 minút

Cena plug-in hybrid Peugeot 308 zatiaľ nie je známa. Do predaja sa dostane v druhej polovici tohto roka.

Konkurencia nie je veľká

V tejto kategórii sa nenachádza veľa priamych plug-in hybridných konkurentov. Medzi našimi testami však predsa len zopár blízkych adeptov na porovnanie nájdeme. Spomenúť teda môžeme napríklad BMW 225xe Active Tourer, ktorý nás so svojou plug-in hybridnou výbavou neočaril. Naopak veľmi dobre dopadol Mercedes-Benz A250e, ktorý je vybavený DC nabíjaním a nesklamal ani dojazdom. Pri miernejšej jazde na okresných cestách sme dokázali prejsť takmer 90 kilometrov v čisto elektrickom režime.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.