Francúzsky Peugeot predstavil ďalšiu verziu svojho obľúbeného modelu 308. Tentokrát sa Peugeot 308 dostane do predaja aj vo verzii SW s plug-in hybridným pohonom. Ponúka teda značne lepší vnútorný priestor s rovnakou, alebo aj vyššou úrovňou komfortu.
Typy pohonov
Peugeot 308 SW bude ponúkaný v siedmich rôznych motorizáciách. K dispozícii budú tri rôzne výkonnostné benzínové trojvalcové motory a dva štvorvalcové naftové. Okrem toho budú k dispozícii aj dve plug-in hybridné verzie, ktoré sa odlišujú výkonom. V oboch prípadoch ide o kombináciu elektrického motora a benzínového trojvalca PureTech.
- HYBRID 225 e-EAT8 /pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8
- HYBRID 180 e-EAT8 /pohon prednej nápravy/ kombinuje motor PureTech s výkonom 150 k (110kW) s 81 kW elektromotorom, pripojeným priamo k automatickej prevodovke e-EAT8
Dojazd a nabíjanie
O dostatok energie sa tu bude starať vysokonapäťová batéria s kapacitou 12,4 kWh, čo má postačovať pre elektrický dojazd podľa WLTP do 60 kilometrov. Ide o totožnú hodnotu ako pri klasickej verzii Peugeot 308. Tá je k dispozícii s totožnými motormi, avšak mohli by sme očakávať, že zvýšená hmotnosť verzie combi sa prejaví aj na dojazde.
Možnosti nabíjania zostávajú rovnaké ako pre všetky plug-in hybridy Peugeot. V základe teda dostanete palubnú nabíjačku s výkonom 3,7 kW, ktorá dokáže batériu nabiť za menej ako štyri hodiny. Za príplatok si môžete kúpiť výkonnejšiu, aj keď stále jednofázovú palubnú nabíjačku. Jej výkon je 7,4 kW a batériu nabije už za menej ako dve hodiny. Túto výkonnejšiu palubnú nabíjačku využijete najmä vonku na verejných nabíjacích staniciach.
Ak by ste auto nabíjali doma z klasickej zásuvky, cez noc sa bez problémov nabije z 0 na 100 percent. Takéto nabíjanie by sa malo ukončiť do siedmich hodín.
Výrazne priestrannejší
Peugeot 308 SW je výrazne priestrannejší ako klasický hatchback, no zároveň zlepšil svoje parametre aj oproti predchodcovi. Na dĺžku má 4,64 metra, čo je medzigeneračne o 6 centimetrov viac, s rozchodom kolies 1 559 milimetrov, ktorý zostal bez zmeny. Zároveň, nová 308 SW bola mierne znížená, a to o rovné 2 centimetre, pričom na výšku má teraz 1,44 metra. V porovnaní s hatchbackom má nový Peugeot 308 SW zväčšený rázvor náprav (+55 mm) ktorý dosahuje 2 732 m.
Zväčšil sa aj priestor pre kolená v druhom rade na 129 mm a maximalizoval sa aj batožinový priestor. Pri benzínových verziách je objem kufra naozaj veľmi dobrý. Batožinový priestor pre akékoľvek osobné alebo profesionálne aktivity ponúka v základe objem 608 litrov a pri sklopených sedadlách v druhom rade až 1 634 litrov. Hodnoty pre plug-in hybridné verzie zatiaľ predstavené neboli, no vzhľadom na batériu uloženú v kufri bude pár litrov určite obetovaných.
Peugeot sa pri 308 SW zameral aj na komfort, ktorý je obohatený aj o rôzne technológie. Či už ide o čiastočné funkcie autonómnej jazdy, adaptívny tempomat alebo FULL LED svetlomety. Priama konkurencia sa v tomto segmente nehľadá ľahko, no určite vieme upozorniť aspoň na zopár modelov. Spomenúť môžeme napríklad Renault Grandtour E-Tech, ktorý sme aj testovali, prípadne Škoda Octavia iV. V oboch prípadoch síce nejde o úplne priamočiaru konkurenciu, no ak by sme ju chceli hľadať, museli by sme ísť do prémiovejších značiek, čo nedáva veľký zmysel.
Viac informácii si môžete prečítať v pôvodnom článku ku klasickej verzii Peugeot 308 plug-in hybrid.