Peugeot 508 hybrid a 508 SW Hybrid: Prvá jazda príjemne prekvapila

Peugeot potvrdzuje svoju stratégiu, kedy sa zaviazal, že s každým novým modelom predstaví aj jeho elektrifikovanú verziu. To je aj prípad nového modelu Peugeot 508 hybrid a 508 SW Hybrid, ktorý sme mali možnosť vyskúšať koncom januára v slnečnej Barcelone. Peugeot chce takto posilniť svoju elektrickú stratégiu, zameranú na uvádzanie výkonných a zároveň úsporných vozidiel, využívajúcich obnoviteľné zdroje energie.

Iba AC nabíjanie

Model s označením 508 Hybrid je v skutočnosti plug-in hybrid, to znamená, že je možné ho nabíjať zo zásuvky. Podporuje AC nabíjanie. Dobitie trvá približne 1 h a 45 min pri použití Wallboxu (voliteľná 6,6 kW nabíjačka, 32 A).

Nové modely Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid kombinujú benzínový motor 1.6 s výkonom 180 k (132 kW) s elektromotorom s výkonom 110 k (80 kW), čo predstavuje maximálny výkon 225 k (165 kW).

Jazda na elektriku

Batéria má kapacitu 11,8 kWh, čo podľa meracieho cyklu WLTP v prípade sedanu znamená dojazd na batériu 54 km, vo verzii kombi výrobca uvádza 52 km. Nám sa podarilo zajazdiť približne 40 km vo verzii sedan. Auto sa správalo veľmi elegantne a tichý elektrický pohon som si užíval.

Cesta viedla popri pobreží a postupne sme jazdili v kopcovitom teréne. Auto sa cestou z kopca pekne dobíjalo rekuperáciou. Kedže išlo o prvú testovaciu jazdu a auto sme nešetrili, očakávam, že dojazd môže byť v našich podmienkach vyšší. Skutočné hodnoty spotreby elektrického motora zistíme až počas testu na Slovensku. Treba povedať, že aj nami nameraná vzdialenosť predstavuje veľmi dobrú hodnotu. 

Prechod z elektrického režimu na benzínový pohon prebieha v tichosti a automaticky podľa zvoleného jazdného režimu. Vodič si môže nastaviť, či pôjde iba elektrickú jazdu alebo si ušetrí elektrické kilometre napríklad iba v meste. Auto má 8-stupňovú automatickú prevodovku. 508-čka plynule preraďuje a počas jazdy sme nezaregistrovali žiadny problém. Vozidlo stále púta pozornosť a pohľady okoloidúcich. Agresívne predné svetlá vzbudzujú rešpekt na ceste. O to viac možno prekvapí, že auto sa v meste dokáže pohybovať nenápadne a potichu na elektrický pohon.

Pri jazde na elektrický režim bude Peugeot svoje autá špeciálne označovať. Pod vnútorným spätným zrkadlom je dióda, ktorá sa rozsvieti, ak vozidlo jazdí na elektrický režim. Do budúcnosti má tak pomôcť aj okoloidúcim lepšie identifikovať, či auto jazdí bez emisií alebo nie. Peugeot 508 vie ísť na elektrický pohon až do rýchlosti 135 km/hod.

Vodiča poteší aj luxusná výbava ako napríklad masážne sedadlo. Páči sa mi aj nový systém nočného videnia, ktorý sme si v Barcelone vyskúšať nestihli. Nechýba ani podpora systému Android Auto, 508-čka podporuje USB-C.

Súvisiacie články

Automobilka predpokladá, že zákazník dosiahne ideálne prevádzkové náklady. Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom. Táto kalkulácia je vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom. Peugeot udáva počet emisií 29 g C0₂/km.

Elektromotor neobmedzuje priestor

Čo sa mi páči, je fakt, že aj v prípade hybridnej verzie je ponúkaný rovnaký vnútorný i batožinový priestor ako pri verzii so spaľovacími motormi. To znamená 487 litrov pre verziu sedan a 530 litrov ponúka verzia Kombi. 

Po nasadnutí do vozidla má vodič pocit, že sa ocitol na palube lietadla. Na malý volant sme pri tejto značke už zvyknutí a po pár kilometroch jazdy sa s ním vodič stotožní veľmi rýchlo.

Nové plug-in hybridné motory prinášajú nové jazdné režimy. Elektrický, športový, hybridný režim a komfort. Autá budú dostupné v troch verziách: Allure (a Allure Business), GT Line a GT. Najvyššia verzia ponúka nové čalúnenie Alcantara Greval Grey, ktoré je štandardnou súčasťou.

Ďalšie modely v ponuke

PEUGEOT 508 HYBRID a 508 SW HYBRID sú spolu s modelmi PEUGEOT 3008 HYBRID a 3008 HYBRID4 novinky, ktoré tento rok prídu aj na náš trh. Ceny a ani termín dodávok na Slovensko zatiaľ nie sú známe.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.