Prechod na výrobu elektromobilov alebo aspoň postupné napredovanie týmto smerom je vecou, ktorá aktuálne hýbe prakticky celým automobilovým priemyslom. K úpravám svojich niekdajších plánov pristupujú veľkí hráči, rovnako ako aj menšie, špecializované značky.
Svoje plány pre najbližšie roky teraz upresnila ďalšia známa automobilka. Peugeot bude v Európe plne elektrický už od roku 2030. V rozhovore pre portál Automotive News to prezradila výkonná riaditeľka značky, Linda Jacksonová.
V podstate nejde až o také veľké prekvapenie, nakoľko je prechod na čisto elektrické vozidlá takpovediac v súlade s dlhodobou koncernovou politikou skupiny Stellantis, kam patrí aj Peugeot. Aj jej značky DS Automobiles, Alfa Romeo a Opel už dávnejšie oznámili, že ešte pred koncom tohto desaťročia prejdú na predaj čisto elektrických modelov.
Najskôr možnosť výberu…
Pôvodné vyjadrenia pre divíziu Peugeot hovorili o 85% elektrifikácii európskeho portfólia do roku 2023. Do roku 2025 následne mala byť elektrifikovaná celá ponuka značky, no v tomto prípade išlo o to, že každý predávaný model bude dostupný aj v elektrickej verzii, a nie výhradne v elektrickej verzii.
Peugeot v súvislosti s pôvodným plánom pripomínal svoju stratégiu „Power of Choice“, kedy zákazníkom pri každom svojom aute dáva na výber zo širokej ponuky motorizácií. Inak povedané, ku každému modelu so spaľovacím motorom má byť dostupná alternatíva v podobe plug-in hybridu alebo batériového elektromobilu.
K dnešnému dňu by to malo platiť asi pre 70% celého portfólia, pričom najpopulárnejšie modely prišli na rad ako prvé – Peugeot e-2008, Peugeot e-208, Peugeot 3008 Hybrid4, Peugeot 308, ale aj kompletná ponuka úžitkových vozidiel.
Potom už len elektro
Teraz tu ale už máme informáciu o výhradnom prechode na elektrické modely. To znamená, že Peugeot od roku 2030 úplne prestane predávať modely so spaľovacími motormi. Všetky modely uvedené na trh po tomto roku budú čisto elektrické. Toto rozhodnutie sa týka Európy.
Pre medzinárodné trhy automobilka počíta s predajom spaľovákov aj po roku 2030. Rozhodnutie samozrejme dáva logiku. Práve zo strany Európskej únie sú na automobilky vyvíjané najväčšie tlaky na elektrifikáciu ponuky.
Materský koncern Stellantis má pripravenú štvoricu nových platforiem pre budúce elektrické vozidlá. Označuje ich ako STLA Small, STLA Medium, STLA Large a STLA Frame, čo jasne napovedá, že chystá niečo pre každý segment.