Peugeot e-208 by mohol prísť aj v lacnejšej verzii s menšou batériou

Ak sa pozrieme na súčasný cenník Peugeot e-208, cena vozidla v základnej výbave začína na sume 29 000 eur. To je viac ako dvojnásobok základnej verzie so spaľovacím motorom. Francúzska automobilka sa preto nechala počuť, že by v budúcnosti mohli priniesť verziu Peugeot e-208 s o niečo menšou batériou a nižšou cenou.

Vysoká cena?

Peugeot e-208 sa už neradí medzi výhradne mestské vozidlá. Skôr ide o rodinné auto, ktoré by mohlo byť pre mnohých štartovacím bodom v oblasti elektromobility. Existuje však len jedna verzia, ktorá je vybavená 50 kWh akumulátorom. Ten vozidlu poskytuje kombinovaný dojazd, podľa prísnejšej normy WLTP, na úrovni 340 kilometrov. Vzhľadom na tieto špecifikácie a aktuálnu situáciu na trhu, nie je cenovka atakujúca 30 tisíc eur až taká výrazná. Avšak, stále dokáže osloviť len pomerne úzku skupinu ľudí.

Brand manažérka Peugeotu pre elektrické vozidlá, Anne-Lise Richards, navyše tvrdí, že v súčasnosti sa zákazníci na vysokú cenu auta nesťažujú: “Čím viac zákazníkov bude stotožnených s EV, tým menej ich budeme musieť uisťovať o dojazde. Zákazníci v súčasnosti nehovoria, že e-208 je príliš drahé, no môžeme sa dostať do bodu, kedy budeme potrebovať dostupnejšiu verziu a mohli by sme ísť do menšej batérie“, informuje v rozhovore pre web Drivingelectric. Pre firmu je však podstatné aj to, aby o takúto verziu bol vôbec záujem.

Súvisiacie články

Potenciálny favorit

Nová a lacnejšia verzia mohla byť vybavená batériou s o 25 % nižšou kapacitou, čo by mohlo stačiť na dojazd 240 kilometrov. Ak by suma klesla niekde na úroveň 20 000 eur, už by dokázali konkurovať prevažne mestským elektromobilom Volkswagen e-Up či Citigo-e iV. Tie totiž ponúkajú približne rovnaký dojazd, no menej batožinového priestoru a dokážu odviesť len štyroch ľudí – nie piatich ako elektrický Peugeot.

Zároveň, automobil od francúzskej automobilky vyhráva aj z pohľadu nabíjania. Zatiaľčo e-208 podporuje až 75 kW nabíjanie jednosmerným prúdom, Volkswagen e-Up či Citigo-e iV zvládnu papierovo iba 40 kW. Ak by teda z trnavského závodu vychádzali verzie, ktoré by mali zachované aj tieto parametre, išlo by o veľmi zaujímavú voľbu. V súčasnosti by teda v vzhľadom na tieto špecifikácie mali v cenovej kategórii okolo 20 000 eur len malú konkurenciu.

Prečítajte si aj naše testy elektromobilov

Najnovšie sme si vyskúšali luxusné BMW X5 či Superb od českej Škody. Od susedného výrobcu sme testovali aj prvý elektromobil Citigo-e iV. Ak sa chcete dozvedieť viac o nami testovaných vozidlách, sledujte nás na Instagrame, kde nám môžete klásť konkrétne otázky.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.