MojElektromobil

Ako sa automobilový svet rýchlo elektrifikuje, Peugeot pripravil monumentálny skok a stavia sa do popredia tejto revolúcie. V roku 2025 sa Peugeot môže pochváliť najrozsiahlejším sortimentom elektromobilov spomedzi všetkých európskych mainstreamových výrobcov automobilov. Značka, ktorá už v tomto smere robí pokroky, odhaľuje svoje nové rýchle SUV Peugeot E-3008, ktoré predstavuje významný míľnik na jej elektrickej ceste.

Pohľad do budúcnosti značky

Nová generácia 3008, ktorá má prísť na európsky trh vo februári budúceho roka, je poháňaná prevažne elektromotormi, čo zodpovedá záväzku Peugeotu k udržateľnej budúcnosti. Potenciálni kupci budú mať na výber dve rôzne úrovne výbavy – Allure a GT. Okrem toho sú na výber tri elektrické pohony s výkonom 210 koní, 230 koní (long range) a tiež verziu s dvomi motormi a výkonom 320 koní s pohonom všetkých kolies. Pre tých, ktorí stále váhajú s plne elektrickým pohonom, sú k dispozícii aj dve hybridné verzie – plug-in hybrid a mild-hybrid.

Dizajn a estetika

Model 3008 nezapôsobí len pod kapotou, ale vyniká svojou charakteristickou siluetou fastback SUV. Tento dizajn zaisťuje dynamický a zároveň aerodynamický výkon, čo sa odráža v jeho pôsobivej hodnote Cx = 0,28. Rozmery auta z neho robia jedno z najkompaktnejších elektrických SUV v segmente C, bez kompromisov v oblasti priestoru pre cestujúcich a batožinu.

Model E-3008 | Zdroj: Peugeot
Model E-3008 | Zdroj: Peugeot

Predná časť sa môže pochváliť novým emblémom Peugeot so zaujímavým svetelným podpisom. To v kombinácii s postupne tieňovanou farbou karosérie pôsobí veľmi zaujímavo. Ultra kompaktné LED svetlomety, štandardné vo všetkých verziách, obopínajú prednú časť auta a vytvárajú štýlový, no funkčný celok.

Vnútri chce byť kabína zmesou technológie a luxusu. Nový systém Peugeot Panoramic i-Cockpit obsahuje 21″ plávajúcu panoramatickú obrazovku doplnenú prispôsobiteľným ambientným LED osvetlením v ôsmich žiarivých farbách. Tieto svetlá plynule splývajú s hliníkovým obložením, ktoré pokrýva palubnú dosku a panely dverí, čím vytvárajú rovnováhu s použitou látkou.

Model E-3008 | Zdroj: Peugeot
Model E-3008 | Zdroj: Peugeot

Mysleli aj na pohodlie. Predné sedadlá vyrobené z peny s vysokou hustotou zaisťujú kvalitný zážitok zo sedenia. Tieto sedačky získali rešpektovaný certifikát AGR od Nemeckej asociácie lekárov a fyzioterapeutov za svoj potenciál v prevencii bolesti chrbta. Verzia GT navyše ponúka ventilované sedadlá s masážnou funkciou a po prvý raz v histórii Peugeotu je možné predné sedadlá prispôsobiť adaptívnym bočným čalúnením.

Nová platforma

Základom nového E-3008 je platforma STLA Medium skupiny Stellantis, navrhnutá výhradne pre budúce elektrické vozidlá. Táto platforma v kombinácii s krátkym rázvorom 2,73 m a neuveriteľnou kapacitou batérie 98 kWh umožňuje E-3008 poskytnúť najlepší dojazd vo svojej triede, až 700 km. Nabíjací port nájdete na zadnej ľavej strane. Štandardný model obsahuje trojfázovú 11 kW nabíjačku, ale za príplatok je možné zakúpiť trojfázovú 22 kW nabíjačku.

Pre rýchle nabitie pomocou jednosmerného prúdu na rýchlo-nabíjačke môže využiť výkon 160 kW. To umožňuje štandardnému modelu E-3008 nabiť z 20 % na 80 % len za pol hodiny. Variant s predĺženým dojazdom sa má nabíjať ešte rýchlejšie.

Novinka od Peugeotu sa však musí popasovať s novou aj už existujúcou konkurenciou. Sem môžeme zaradiť napríklad Hyundai Kona Electric, ktorá patrí obľúbeným elektrickým SUV s nižšou cenovkou. Len nedávno predstavili faceliftový model. Trošku vyššiu cenovku nájdeme pri vozidle Volkswagen ID.5, ktoré sa predáva aj na našom trhu a vo verzii Pro Performance ponúka dojazd až do 535 km. Bojovať o miesto na trhu určite bude aj s Teslou Model Y, ktorá je jednoznačne najpredávanejším elektromobilom (aj SUV) na európskom trhu.

Náš tip
Škoda plánuje elektromobil za menej ako 20 tisíc eur
12. septembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+