Značka Peugeot zatiaľ k elektromobilite len privoňala, no ešte neprišla s elektromobilom, ktorý by si získal srdcia viacerých zákazníkov. Teraz to chce ale zmeniť. Predstavili totiž nový elektromobil, ktorý dostal označenie Peugeot e-408. Ide o 4,7 metra dlhý liftback, ktorý existuje aj v benzínovej, hybridnej a plug-in hybridnej verzii.
Čo sa týka rozmerov vozidla, tak rázvor má 2,9 metra a šírku 1,85 metra. Objednať si ho ale môžete už dnes, keďže systém objednávok sa otvoril už 2. októbra. Záruku vám Peugeot poskytne aj na batériu, kde dostanete štandardne 8 rokov alebo 160 000 kilometrov.
Pod kapotou skrýva elektromotor s permanentnými magnetmi, ktorý vyprodukuje výkon až 214 koní pri 345 Nm krútiaceho momentu. Zásobárňou energie je batéria, ktorá má kapacitu(využiteľnú) 58,2 kWh. To podľa štandardov WLTP zabezpečí celkom slušný dojazd, až na úrovni 445-453 kilometrov. Nabíjať ju môžete 11 kW AC nabíjačkou alebo 120 kW DC nabíjačkou.
Spotrebu uvádza automobilka na úrovni 15,1 až 15,3 kWh/100 km, čomu napomáha aj tepelné čerpadlo, ktoré je súčasťou základnej výbavy. V tej nájdeme ešte aj vyhrievanie volantu a predných sedadiel, či výber z troch stupňov rekuperácie pádlami za volantom. Súčasťou štandardnej výbavy je zosilnené akustické zasklenie, panel virtuálnych programovateľných tlačidiel, navigácia s plánovaním nabíjacích zastávok, 19″ kolesá a pre výbavu GT aj maticové svetlomety.
Nebude chýbať ani:
- Adaptívny tempomat s funkciou Stop and Go a nastaviteľným nastavením vzdialenosti medzi vozidlami.
- Automatické núdzové brzdenie s upozornením na riziko kolízie: rozpozná chodcov a cyklistov, vo dne aj v noci, od 7 km/h do 140 km/h v závislosti od verzie.
- Aktívne varovanie pred opustením jazdného pruhu s korekciou trajektórie.
- Upozornenie vodiča zisťujúce problémy s bdelosťou počas dlhých jázd a pri rýchlostiach nad 65 km/h pomocou mikroanalýzy pohybu volantu.
- Rozšírené rozpoznávanie a zobrazenie na digitálnom zhluku dopravných značiek: stop, zákaz vjazdu, zákaz predchádzania, koniec zákazu predchádzania, okrem bežných značiek súvisiacich s rýchlosťou.
- Monitorovanie mŕtveho uhla na veľké vzdialenosti (75 metrov).
- Upozornenie na premávku vzadu: počas cúvania, upozornenia na blížiace sa nebezpečenstvo v blízkosti.
Slovenské ceny zatiaľ spoločnosť neozrejmila, no môžeme sa pozrieť, ako necenili vozidlo vo Francúzsku. Tu model bude stáť 38 200 €, pričom hybridná verzia by vás (vo FR) vyšla na 37 000 € a plug-in hybrid sa u nás predáva od 39 490 €.