MojElektromobil

V polovici mája predstavil Peugeot novú dodávku na modulárnej platforme EMP2 s názvom Peugeot e-EXPERT. Postupne prichádzali ďalšie predstavenia prakticky totožných dodávok, no od iných značiek. Tentokrát sa však opäť vraciame k Peugeotu, ktorý síce opäť predstavil dodávku, no vo verzii, ktorá umožňuje prepravu až piatich cestujúcich.

Peugeot e-TRAVELLER až pre 9 pasažierov

Nakoľko ide o ďalší variant pôvodne oznámenej dodávky určenej na prepravu tovaru, respektíve pre kuriérov a takzvané last-mile delivery služby, množstvo parametrov zostáva zachovaných aj v aktuálne oznámenej verzii. Tá je však určená na prepravu ľudí, čo znamená, že namiesto štandardných troch sedadiel vpredu sa rozširuje o ďalšie rady v zadnej časti.

Celkový počet miest na sedenie sa líši od verzie a dĺžky karosérie. K dispozícii budú celkovo tri dĺžky karosérie – Compact, Standard a Long. Vybrať si bude možné aj z dostupných verzií na základe úrovne komfortu – buď Business pre 5 až 9 pasažierov alebo Business VIP pre 6 až 7 cestujúcich.

Peugeot sa taktiež chváli technologickou výbavou, a to napríklad bezdotykovým otváraním veľkých posuvných dverí. O súkromie sa zase postarajú tónované alebo extra-tónované bočné sklá. VIP verzia ponúka kancelárske sedenie so 4 oddelenými sedadlami, ktoré sú otočené oproti sebe alebo 5 sedadiel. Samozrejmosťou je trojzónová klimatizácia či zatmavené strešné okno. Pre potreby väčších rodín alebo skupiny dovolenkárov budú k dispozícii verzie Active a Allure a Combispace pre 5 až 8 pasažierov.

V závislosti od verzie je k dispozícii aj dostatok priestoru pre batožinu. Pri verzii pre 9 osôb ide o 1 500 litrov, pri verzii pre 5 osôb je k dispozícii 3 000 až 4 900 litrov.

peugeot e-traveller

Hlavné parametre bez zmeny

Tie najdôležitejšie technické parametre zostávajú zachované. Z hľadiska kapacity batérií bude na výber buď verzia s 50 kWh batériou alebo 75 kWh batériou. Vozidlo s menšou kapacitou má WLTP dojazd stanovený na 230 kilometrov, verzia s väčšou batériou ponúkne dojazd 330 kilometrov. Nechýbajú ani tri jazdné režimy – Eco (60 kW, 180 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm), Power (100 kW, 260 Nm).

Elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 260 Nm ponúkne (v režime Power):

  • Maximálnu rýchlosť 130 km/h
  • Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,1 s
  • 1 000 m s pevným štartom za 35,8 s
  • Zrýchlenie z 80 na 120 km/h za 12,1 s

Konkrétne časy nabíjania pri rôznych výkonoch sú nasledovné:

  • Bežná zásuvka – 8 A – úplne sa dobije za 31 hodín (50 kWh batéria) / 47 hodín (75 kWh batéria)
  • Bežná zásuvka – 16 A – úplne sa dobije za 15 hodín (50 kWh batéria) / 23 hodín (75 kWh batéria)
  • Wallbox – 7,4 kW – úplne sa dobije za 7 hodín 30 minút (50 kWh batéria) / 11 hodín 20 minút (75 kWh batéria) s jednofázovou palubnou nabíjačkou (7,4 kW)
  • Z wallboxu s výkonom – 11 kW – úplne sa dobije za 5 hodín (50 kWh batéria) / 7 hodín 30 minút (75 kWh batéria) s trojfázovou palubnou nabíjačkou (11 kW)
  • Z verejnej dobíjacej stanice – 100 kW – na 80 % sa dobije za 30 minút (50 kWh batéria) / 45 minút (75 kWh batéria)

Predaj bude spustený v druhej polovici roka 2020

Ďalšie články o elektrických dodávkach

Toyota PROACE Electric je dodávka s dojazdom 330 km a zárukou 1 milión kilometrov na batérie

Citroën predstavil dodávku ë-Jumpy s dojazdom 330 kilometrov

Peugeot e-EXPERT je elektrická dodávka s dojazdom 330 kilometrov

Renault predstavil víziu elektrických dodávok – malý EZ-FLEX a robotický EZ-PRO

Opel Vivaro-e: elektrická dodávka so 75 kWh batériou

7. júna 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+