Kam smeruje Peugeot, a ako budú vyzerať budúce modely tejto značky? Čiastočnú odpoveď na túto otázku prináša futuristický koncept Peugeot Inception Concept, ktorý má byť stelesnenou predzvesťou budúcich modelov.
Peugeot Inception Concept toho v sebe kombinuje mnoho. Od nového dizajnového a formálneho jazyka, cez revolučný prístup k dizajnu interiéru až po prísľub neobyčajných zážitkov z jazdy. Vidieť tu môžeme viacero zaujímavých a poriadne netradičných prvkov či prístupov, no netreba zabúdať na to, že ide o koncept. Navyše koncept pre vzdialenejšiu budúcnosť.
Niektoré prvky a prístupy sa samozrejme môžu v dohľadnej dobe dostať aj do sériovo vyrábaných modelov, no celkovo ide v prípade Peugeot Inception Concept skôr o posla symbolizujúceho obrodu značky. Peugeot ale uvádza, že táto vízia bude inšpiráciou pre budúce modely značky, a to už od roku 2025.
Zo spomínaných prvkov môže ísť napríklad o prepracovaný systém i-Cockpit a ovládanie Hypersquare s využitím intuitívnych gest a pohybov namiesto tradičného volantu či rozsiahlu panoramatickú strechu. Hypersquare je v podstate obdĺžniková náhrada volantu, ktorá okrem ovládania vozidla ponúka aj ovládanie navigácie a infotainmentu. Počas prechodu autonómnu jazdu sa Hypersquare zasunie a z prístrojovej dosky sa vysunie veľká panoramatická obrazovka, slúžiaca ako zdroj informácií a zábavy pre cestujúcich.
A čo tak presklená plocha s veľkosťou 7,25 m2, ktorá obklopuje pasažierov a prešla rovnakou úpravou akú NASA využíva pre pre priezory prilieb kozmonautov? Integrovaný displej, ktorý zobrazuje smerom von z vozidla rôzne informácie, akonáhle sa k nemu vodič a pasažieri priblížia? Alebo obrazovka, ktorá zobrazuje informácie o jazde alebo infotainmente v 360° uhle? Peugeot Inception Concept to všetko má. A ešte omnoho viac.
To, že Peugeot Inception Concept nie je žiaden tradičný model si môžeme všimnúť aj na prevedení interiéru, kde Peugeot okrem zásadnej zmene polohy pri šoférovaní spomína využitie materiálov, ktoré sa pohrávajú s farebnými odleskami s cieľom potlačiť čiernu a zároveň sa snažia nanovo definovať pojem udržateľnosti. Palubná doska v aute chýba, rovnako ako priečka a stena oddeľujúca motor. Vďaka maximálne otvorenému výhľadu na cestu môžu pasažieri vidieť viac a vychutnať si jazdu, čo vraj prispeje k pohodovej nálade v kabíne.
Peugeot Inception Concept vďaka architektúre, odvodenej od platforiem „BEV-by-design“, otvára nové obzory a ponúka veľkorysé rozmery, umožňujúce ešte viac zdôrazniť výnimočnosť prezentovaných inovácií. Vo veľkej miere to hrá na intenzívne emócie.
Úplne jednoducho povedané, Peugeot má ambície posunúť hranice toho, čo sa bežne rozumieme pod pojmom autom a súčasne sa chce naplno odovzdať svojej plne elektrickej budúcnosti. Pod platformami “BEV-by-design” sa neskrýva nič iné, než platformy vytvorené špecificky pre elektrické vozidlá. Žiadna elektrifikácia starších technológií, ale všetko od základu vytvorené už pre elektrinu.
Príchod nových platforiem je avizovaný už od roku 2023, pričom Peugeot sľubuje revolúciu vo svojich budúcich modeloch. Prekvapiť má hlavne vnútorná architektúra budúcich elektromobilov, zjednodušené pohyby a gestá potrebné pre riadenie auta spolu s umocnením zážitku z jazdy.
PEUGEOT sa zaviazal k elektrifikácii svojho modelového portfólia. Od roku 2023 bude 100 % vozidiel v ponuke elektrifikovaných a v nasledujúcich dvoch rokoch bude na trh uvedených päť nových 100 % elektrických modelov. Ambíciou je urobiť zo značky PEUGEOT do roku 2030 poprednú elektrickú značku v Európe. To vyžaduje radikálnu transformáciu a práve jej symbolom je Peugeot Inception Concept. Peugeot teda ukazuje, že budúcnosti sa nebojí a v rukáve skrýva množstvo nápadov.
Tento koncept stojí na platforme STLA Large, čo umožnilo vytvorenie nízkeho (1,34 metra) vozidla s celkovou dĺžkou 5 metrov. Obsahuje dva elektromotory, jeden vpredu a druhý vzadu, čo znamená, že má pohon všetkých štyroch kolies so systémovým výkonom 500 kW a zrýchlením z na na 100 km/h za 3 sekundy.
Peugeot Inception Concept využíva 800V architektúru, batériu s kapacitou 100 kWh pre dojazd na úrovni 800 kilometrov. Spotreba energie dosahuje len 12,5 kWh na 100 km a už 1 minúta nabíjania má priniesť dostatok energie na prejdenie 30 kilometrov. Súčasťou tejto vízie je aj nabíjanie pomocou indukcie, pri ktorom nie je potrebné použiť nabíjací kábel.