Spoločnosť Piëch Automotive bola založená v roku 2017 a po prvýkrát sa do pozornosti dostala na autosalóne v Ženeve. V tom čase predstavila športové dvojmiestne auto Mark Zero, ktoré bolo poháňané novým typom čínskej lítium-iónovej batérie, ktorá sa dokáže z 10 na 80 percent kapacity nabiť za menej ako 5 minút.
Cenovka bola nastavená na 150 tisíc dolárov, vozidlo ponúkalo výkon 611 koní. Výroba mala začať už v tomto roku, no vyzerá to tak, že z toho nakoniec nič nebude. Po tom, čo toto úsilie zlyhalo, Toni Piëch začal odznovu a na pomoc si pozval Tobiasa Moersoma, ktorý v minulosti pracoval v AMG divízii Mercedesu a v Aston Martine. Pridal sa k nim aj Ralph Illenberger a na svete je nový koncept elektromobilu.
Piëch GT 2.0 s výkonom viac ako 1000 koní
Ak pôjde všetko podľa plánu, nový Piëch GT 2.0 by mohol začať brázdiť cesty v roku 2028, a to s výkonom 1000 konských síl či cenovkou prevyšujúcou hranicu 200 tisíc dolárov. Na tému upozornil portál Caranddriver. Športový elektromobil s hmotnosťou 1814 kilogramov bude 4780 mm dlhý, 1999 mm široký a 1349 mm vysoký. Ponúkne rázvor 2871 mm. Nešetrilo sa ani na karosérii, ktorá je z veľkej časti vyrobená z uhlíkových vlákien.
Čo sa týka elektrických parametrov, tie budú tiež veľmi zaujímavé. Základom je akumulátor s celkovou kapacitou rovných 90 kWh, ktorý dodá energiu dvom elektromotorom. Každý ponúkne výkon 375 kW (503 koní), takže kombinovaný výkon presahuje hranicu 1000 koní, krútiaci moment je úctyhodných 1085 Nm.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrické Porsche Cayenne sa objavilo na cestách. Vyrábať sa bude v Bratislave
- Rusko oficiálne vstúpilo do 90. rokov. Elektromobil Lada e-Niva s dojazdom 175 km po 12 hodinách nabíjania
- Vyhodnotenie testov spotreby – ktorý elektromobil má pri bežnej jazde najnižšiu spotrebu, či najdlhší dojazd?
Prvý prototyp vozidla by mal byť hotový koncom budúceho roka, no už teraz vieme aj ďalšie dôležité údaje. Napríklad dosiahne maximálnu rýchlosť 301 km/h a z nuly na stovku zrýchli tento elektromobil len za 2,6 sekundy. WLTP dojazd má byť na úrovni 502 kilometrov, čo je tiež slušné číslo.
V porovnaní s prvým pokusom automobilky tu máme úplne nový dizajn, ktorý spája jemný britský nádych so štandardnými vlastnosťami vozidla, ktorá má vo svojom názve GT. Chýbať nebudú ani veľké 22-palcové kolesá, interiér však ešte nepoznáme. To, ako bude vyzerať, sa dozvieme neskôr. Špecialitou by mal byť mimoriadne široký výber farebných vyhotovení a úprav.
500 kW nabíjanie a steer by wire
Hovorí sa dokonca aj o možnosti ovládania takzvaným steer by wire, čo poznáme napríklad z modelu Cybertruck od Tesly. Ide o pokročilú technológiu, ktorá nahrádza tradičné mechanické spojenie medzi volantom a kolesami elektronickým riadením. Vozidlo ponúkne aj dvojrýchlostnú prevodovku, čo vôbec nie je medzi elektromobilmi bežné. Ponúka to len niekoľko málo superšportových modelov. Zabezpečí sa tým efektívnejšie využitie krútiaceho momentu aj vo vyšších rýchlostiach.
Prepracovaný má byť aj chladiaci systém, ktorý má zaistiť udržanie ideálnej teploty v pohonnom ústrojenstve či počas nabíjania s použitím nabíjačky s výkonom 500 kW. Takto výkonné nabíjanie zabezpečí, že sa vozidlo z 10 na 80 percent kapacity batérie dostane za menej ako 10 minút. A to je naozaj skvelá hodnota.
Cieľom je momentálne vyrobiť počiatočnú sériu v rozsahu 2000 vozidiel. Neskôr v rokoch 2028 a 2029 chce automobilka zvýšiť produkciu na 4500 až 5000 kusov, pričom pridať by sa mal aj štvordverový model. Následne je cieľom vyrábať 7000 – 8000 vozidiel ročne.
Maximálny výkon vyše 1000 koní a špičkové parametre nabíjania výkonom až 320 kW ponúkne napríklad aj modernizované Porsche Taycan Turbo GT, ktoré sme mali možnosť si vyskúšať na pretekárskom okruhu neďaleko Španielskej Sevilly. Väčšina verzií nového Taycanu s výnimkou Turbo GT s Weissach paketom ponúkne aj praktickejší štvormiestny interiér.