Modely Mercedes-Benz Triedy A sa dočkali drobného faceliftu, ktorý sa týka aj plug-in hybridnej verzie Mercedes-Benz A 250e. V jej prípade dokonca došlo aj k miernej úprave technických parametrov v dvoch hlavných oblastiach.
Plug-in hybrid Mercedes-Benz A 250e, ktorý je dostupný v prevedení hatchback aj sedan, je teraz výkonnejší a pochváliť sa môže vyšším dojazdom v čisto elektrickom režime. Výkon elektromotora bol zvýšený len mierne, konkrétne o 5 kW a namiesto pôvodných 75 kW teda dosahuje celkovo 80 kW.
Rovnaká batéria, vyšší dojazd
Čo sa týka spomínaného zvýšenia elektrického dojazdu, v tomto prípade automobilka zjavne upravila čisto rozsah využiteľnej kapacity batérie. Celková kapacita sa totiž vôbec nezmenila a zostáva zachovaná na dobre známej hodnote 15,6 kWh.
Mercedes-Benz aj priamo uvádza, že vyšší využiteľný obsah energie povedenie k zvýšeniu elektrického dojazdu, takže reálne bolo trochu upravené “správanie batérie”, respektíve jej manažment. Čisto elektrický dojazd sa teraz v prípade Mercedes-Benz A 250e pohybuje v rozmedzí 70 až 82 km. Keď to porovnáme s modelovým rokom 2020, ktorý sme aj testovali, zistíme, že čisto elektrický dojazd by mal byť vyšší o 9 až 13 kilometrov (pôvodný dojazd bol 61 až 69 kilometrov).
Na strane nabíjania sú naďalej k dispozícii tri možnosti: nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 3,7 kW alebo 11 kW alebo nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 22 kW. Nabíjanie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % pritom trvá približne 25 minút.
Vylepšený softvér aj hardvér
Medzi ďalšie zmeny, ktorými prešla Trieda A, patrí prítomnosť najnovšej generácie systému MBUX, upravené prevedenie volantu a stredovej konzoly, nové asistenčné systémy či viacero úprava dizajnu. Mercedes-Benz spomína hlavne novonavrhnutú, v prednej časti klesajúcu kapotu motora s dvomi charakteristickými prelismi a so strmým žraločím nosom (shark nose), prepracovanú masku chladiča so vzorom hviezd a ploché svetlomety.
V kontexte svojej stratégie Ambition 2039 pre znižovanie emisií CO2 z výroby osobných motorových vozidiel, spomína aj využívanie recyklovaných materiálov, ktoré majú byť pri novej Triede A vo väčšom počte obsiahnuté v sedadlách.
Nová Trieda A už v rámci štandardnej výbavy ponúka množstvo zakomponovaných prvkov, ako je napríklad cúvacia kamera, balík USB alebo volant v koži napa. Od variantu výbavy Progressive sa zákazníci môžu sériovo tešiť aj na predné svetlomety so svetelnými diódami, sedadlo s bedrovou opierkou, parkovací balík a balík zrkadiel.
Nová Trieda A je obohatená aj o bezpečnostné asistenčné systémy. Vďaka vylepšeniu balíka asistenčných systémov pre vodiča je napríklad ovládanie asistenta udržiavania v jazdnom pruhu výrazne komfortnejšie s použitím aktívnej regulácie riadenia. Ďalšia generácia parkovacieho balíka pomáha pri parkovaní v pozdĺžnom smere a okrem iného ponúka 360‑stupňovú vizualizáciu pri parkovaní s podporou kamery pomocou 3D obrazov.
Ako jedno z vylepšení sa spomína softvér, konkrétne najnovšia verzia systému MBUX. V tejto oblasti pribudli nové štýly zobrazenia (Klasický so všetkými relevantnými informáciami pre vodiča, Športový s dynamickým otáčkomerom, Decentný s redukovaným obsahom), ktoré je možné kombinovať s trojicou režimov (Navigácia, Asistencia, Servis) a so sedmičkou farebných svetov.
Zaujímavou novinkou je integrácia snímača odtlačkov prstov (predbežne k dispozícii od 1. štvrťroku 2023) na identifikáciu a autorizáciu vodiča. Na zlepšenie konektivity so zariadeniami bol pridaný ďalší port USB-C a došlo aj k zvýšeniu výkonu nabíjania cez rozhranie USB. Upravený mal byť ešte aj hlasový asistent Hey Mercedes, ktorý teraz dokáže vybrané akcie vykonať aj bez aktivačného pojmu Hey Mercedes.
Technické parametre Mercedes-Benz A 250 e
A 250 e hatchback | A 250 e sedan | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 332 | 1 332 |
Menovitý výkon zážihového motora | kW/k | 120/163 | 120/163 |
pri | ot./min | 5 500 | 5 500 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 270 | 270 |
Menovitý výkon elektromotora | kW/k | 80/109 | 80/109 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora | Nm | 300 | 300 |
Systémový výkon | kW/k | 160/218 | 160/218 |
Systémový krútiaci moment | Nm | 450 | 450 |
Menovitá kapacita akumulátora | kWh | 15,6 | 15,6 |
Kombinovaná spotreba, vážená (WLTP) | l/100 km | 1,1 – 0,8 | 1,0 – 0,8 |
Kombinované emisie CO2, vážené (WLTP) | g/km | 25,0 – 18,0 | 24,0 – 17,0 |
Kombinovaná spotreba elektriny, vážená (WLTP) | kWh/100 km | 17,0 – 15,0 | 16,7 – 14,8 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (komb. EAER) (WLTP) | km | 70,0 – 81,0 | 72,0 – 82,0 |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | s | 7,4 | 7,5 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 225 | 230 |