MojElektromobil

Historicky prvý elektricky nabíjateľný model Suzuki predstavuje nevyhnutný nábeh na elektromobilitu tejto značky. Na elektrinu prejde plug-in hybridné Suzuki Across až 75 km, kamaráti sa s terénom a prichádza na trh skôr ako jeho dvojička Toyota RAV4.

Úzka spolupráca japonských značiek Toyota a Suzuki spočíva vo výmene skúseností v rôznych druhoch pohonu. Suzuki pomáha Toyote vo vývoji nových benzínových motorov pre malé autá a Toyota na oplátku pre Suzuki zabezpečí elektrifikáciu modelov. Výsledkom tejto spolupráce je Suzuki Across plug-in hybrid, ktorý každú chvíľu vstúpi do predaja na Slovensku.

Plug-in hybrid Suzuki Across je zatiaľ najväčším a tiež najvýkonnejším modelom Suzuki a prichádza výhradne v nabíjateľnej plug-in verzii. Jeho cieľom je znížiť flotilové emisie Suzuki v EÚ. Keď sa naň človek pozrie, je každému jasné, že má základ v modeli Toyota RAV4. Ten Acrossu požičal podvozok, pohonné ústrojenstvo, ale aj interiér a exteriér.

Suzuki Across plug-in hybrid (Zdroj: Suzuki)

Pohonné ústrojenstvo a cena

Oficiálne zastúpenie Suzuki na Slovensku na svojom webe veľa informácií o cenovke modelu neponúka. Spomína sa tu len číslo 49 990€ a oznam, že bližšie informácie prídu “v najbližšej dobe”. Na českom trhu sa už spustil predaj modelu, cena najvyššej výbavy Exclusive tam začína na 1,4 milióna českých korún (53 384€). Lacnejšie a nižšie konfigurácie modelu prídu na trh v druhej polovici roka 2021.

Rozdielov oproti Toyote RAV4 skutočne nie je veľa. Ide iba o “preznačkovaný” RAV4 na model Suzuki. Je tu upravená predná maska a bude sa predávať (narozdiel od RAV4) výhradne v plug-in hybridnej verzii. Model je dlhý 4 635 mm pohon tvorí benzínový štvorvalec o objeme 2,5 litra a dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 226 kW.

Suzuki Across plug-in hybrid (Zdroj: Suzuki)

Samotný benzínový motor je nastavený na 136 kW a 227 Nm, v prípade predného elektromotora ide o výkon 134 kW a 270 Nm. Zadný elektromotor je nastavený na výkon 40 kW a 121 Nm. Batéria má kapacitu 18,1 kWh a v elektrickom režime auto prejde 75 km (WLTP).

Konfigurácia Exclusive, ktorá sa začína predávať ako prvá, je bohato vybavená. Má vyhrievaný volant, predné aj zadné sedadlá s koženým čalúnením, parkovacie senzory vzadu aj vpredu a parkovacia kamera, LED svetlomety, tempomat alebo funkciu stop & go. Lacnejšie a nižšie konfigurácie modelu prídu na trh v druhej polovici roka 2021.

30. decembra 2020

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+