Podcast o elektromobiloch so Sajfom vyvolal vlnu odporu. Do redakcie prišiel otvorený list

Do redakcie MôjElektromobil.sk sme dostali otvorený list riaditeľovi SEVA, p. Križanskému, ako reakciu na posledný diel ich podcastu “Ako sa Sajfovi jazdí na elektrickom aute”.

Náš tip
Ako sa Sajfovi jazdí na elektrickom aute? | Podcast

Otvorený list riaditeľovi Slovenskej asociácie pre elektromobilitu – SEVA p. Križanskému.

Pán Križanský

Ja aj moji kolegovia elektromobilisti, sme si v nemom úžase vypočuli rozhovor, ktorý ste viedli so známym youtuberom Matejom Cifrom alias Sajfom. Sajfa sám seba vyhlasuje za veľké dieťa a tomu zodpovedali aj jeho vyjadrenia v tomto rozhovore. Uvediem jednu myšlienku, ktorú povedal v rozhovore:

S Mercedesom EQC /ktorý má dojazd v lete mimochodom 400 km/ nemôže ísť z Bratislavy do Levíc /300km horedole/, lebo v Leviciach nie je nabíjačka a preto si zobral radšej fosílne auto so spotrebou 20 l/100km…

Keď niekto nedokáže prejsť s Mercedesom EQC po Slovensku 300 a viac km, nie je chyba v aute, ale pravdepodobne niekde inde.

Podľa Nórskej automobilovej federácie, ktorá testovala EQC v zimných podmienkach pri +4 až -6 st.C prejde auto až 307 km na plné nabitie batérie. A s pomocou nabíjacích staníc stovky a tisíce km nielen po Slovensku, ale naprieč celou Európou.

Ďalej nechápem, prečo ste ho neupozornili, že keď si nie je istý či prejde hore dole tých 300 km, má na pomerne krátkom úseku 150 km z Levíc do Bratislavy minimálne 12 verejne prístupných rýchlonabíjacích DC staníc, z toho 2 hneď vedľa diaľnice, takže nemusí odbočovať nikde do mesta. Jedna je na diaľničnom obchvate R1A v Nitre pri ZOC MAX a druhá na odpočívadle Zeleneč pri Trnave. Nechal ste laickú verejnosť uveriť tejto mediálne známej osobe, že Mercedes EQC sa nedá použiť ani na 300 km jazdenia po Slovensku. To nesvedčí o vašej  profesionalite ako riaditeľa SEVA.

Súvisiacie články

Ja, v marci r. 2015 pri mojej prvej jazde na elektromobile v živote, som na Nissane Leaf s 24kWh batériou, ktorý mal dojazd max 140 km pri 3st.C vonkajšej teploty, prešiel z Prahy do Trenčína 350 km aj napriek tomu, že nabíjacia infraštruktúra bola v tom období veľmi slabo zastúpená. Nie ako dnes, keď je skoro na každom rohu rýchlonabíjačka. S Nissanom Leaf s 40kWh batériou som dokonca dokázal prejsť z Trenčína do Chorvátska a späť spolu 1.300 km aj bez použitia fosílneho auta s 20 l spotrebou. Myslím, že pracovníkom v Mercedese, čo dali do rúk Sajfovi EQC sa musia po jeho slovách oči prevracať. Sami asi netušili, akej reklamy sa ich výrobku zo strany tohto youtubera dostane.

Vážený pán riaditeľ. Chápem dobrý úmysel pozývať niekoho veľmi známeho na Slovensku a tak propagovať elektromobilitu. Ale dávať priestor tomuto človeku robí skôr medvediu službu elektromobilite. Ak nechcete pozvať mediálne neznámeho, ale zato skúseného elektromobilistu, ktorý by vedel relevantne odpovedať na otázky z praktického používania elektromobilu, tak sa prosím vás poobzerajte po niekom inom, mediálne známom mene.

A Sajfa, ak chce skutočne niečo urobiť v prospech elektromobility, tak bude najlepšie, ak si nechá poradiť od skúsenejších.

Pán Križanský, želám vám aj SEVA do ďalšej činnosti veľa úspechov a šťastnejšiu ruku pri výbere ďalších hostí do vašej relácie.

S pozdravom Oliver Čurgali – elektromobilista s 200.000 km najazdenými na Nissane Leaf 1 a 2.

List sme preposlali ako riaditeľovi SEVA Patrikovi Križanskému, tak aj do Mercedesu. Ich prípadnú reakciu samozrejme taktiež prinesieme.

Aktualizácia

Patrik Križanský, riaditeľ SEVA poslal nasledovnú reakciu:

“Priatelia, za SEVA výzvu rád prijímam. Ak treba búrať mýty o elektromobilite, radi prispejeme svojim dielom a skúsime dohodnúť s Mercedesom ďalší postup. A s čitateľom Oliverom rád nahrajem príspevok do podcastu. Jedným z cieľov je priblížiť reálne skúsenosti s elektromobilitou od dlhoročných užívateľov. Veď preto sme urobili epizódu aj s Tomášom Gurským z portálu MôjElektromobil.sk. Ak ste ju náhodou ešte nepočuli, tu nájdete k nej článok: https://www.mojelektromobil.sk/podcast-na-plny-prud-tri-roky-elektromobilom/. Patrik Križanský, riaditeľ SEVA”

A ako sa pozeráte na celú situáciu vy? Súhlasíte s čitateľom Oliverom, alebo so Sajfom? Mali by obaja prijať výzvu a skúsiť spomínanú jazdu z Bratislavy do Levíc a späť? Dajte nám vedieť v diskusii.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.