EÚ sa zaviazala znížiť emisie do roku 2030 o 55%, pričom východiskom je rok 1990. S týmto ambicióznym cieľom prichádza nová legislatíva, ktorú predstavuje 12 právnych aktov, z ktorých väčšinu predstavujú nariadenia, tzn., že sú priamo účinné, nie je potrebné ich aplikovať do národnej legislatívy. Patrí sem aj nariadenie o batériách, ktoré definuje nielen povinnosti, ale prináša aj príležitosti pre slovenský biznis napr. v oblasti výroby či recyklácie batérií.
Úniovým nariadením o zvýšení podielu recyklácie vzácnych kovov v batériách elektrických áut sa zníži enviromentálny dopad na výrobu batérií ako aj ťažbu a dovoz týchto surovín. V minisérii podcastu Na plný prúd venovanej novej európskej legislatíve sa porozprával Patrik Križanský, riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektromobilitu (SEVA) s Radovanom Geistom z portálu Euractiv.sk aj o batériách, labellingu batérií, miere a procese recyklácie batérií, emisnej stope batérií, passporte batérií či životnom cykle batérií.
Podcast si môžete vypočuť na podcastových platformách:
- Apple: bit.ly/3tHI4BL
- Spotify: bit.ly/3Q9h71p
- Google: bit.ly/45HHlxN
Pripomeňme si aj časť podcastu Na plný prúd, v ktorej sa rozprával Patrik Križanský, riaditeľ SEVA s Petrom Badíkom, Co-founder & Managing Partner GreenWay Infrastructure. Témou podcastu bolo, okrem iného aj to, že elektriny pre elektrické vozidlá bude dostatok, na ich nabíjanie však bude potrebné v niektorých typoch lokalít posilňovať kapacitu pripojenia. Zaujímavá je aj časť s názvom Hustejšia sieť nabíjacích staníc ako príležitosť pre slovenské firmy, ktorá sa taktiež venuje novej legislatíve EÚ.