Značka Polestar zvoláva všetky nové vozidlá Polestar 2 kvôli softvérovým chybám. Ide o takmer 2 200 vozidiel.
Softvérové problémy v súvislosti s elektromobilom sme prvýkrát počuli u modelu ID.3 od Volkswagenu, čo oneskorilo jeho príchod na trh o niekoľko mesiacov. Aktuálne sa už dodáva zákazníkom.
Švédsko-čínsky výrobca elektromobilov aktuálne rieši podobný problém. Zdá sa, že vyvinúť spoľahlivý softvér pre elektromobil je mimoriadnou výzvou aj pre etablované automobilky.
Podľa portálu Tesmanian boli servisom Polestar nahlásené viaceré chyby. Najvážnejšou bolo to, že vozidlo jednoducho zrazu “vyplo” počas jazdy. Vozidlá museli byť odtiahnuté do servisov a servisy hlásia týždňové čakacie lehoty, ktoré však môžu údajne trvať aj mesiace.
Vyzerá to tak, že vyvinúť spoľahlivý softvér pre nové vozidlo je veľký problém pri veľkosériovej výrobe. Problémom môže byť, že sa pri výrobe väčšiny komponentov spoliehajú na dodávateľov, čo komplikuje kompatibilitu softvéru automobilky a hardvéru dodávateľov.
Automobilka Tesla vždy prioritizovala svoj softvér a stále viac a viac tlačí na vertikálnu integráciu, resp. na vývoj a výrobu komponentov vo vlastnej réžii. Je to finančne aj časoco náročný proces, no v konečnom výsledku má Tesla vysokú kontrolu nad finálnym produktom. Pri elektromobiloch značky Tesla sme nikdy nepočuli o väčších softvérových problémoch.