Polestar, vlastnený Švédmi a Číňanmi, nekončí Automobilka v rámci informovania o stratégii pre blízku budúcnosť oznámila, že pripravuje nový elektromobil, ktorý sa bude vyrábať v Európe. Aktuálne elektrické modely sa doteraz vyrábali v Číne. Má ísť o model Polestar 7, ktorý sa zaradí do segmentu kompaktnejších vozidiel. Na tému upozornil portál Insideevs.
Polestar 7: O novinke nevieme prakticky nič
Výrobca však o pripravovanom modeli veľa nepovedal, jeho paramere nepoznáme. Podľa rôznych špekulácií by ale malo ísť o nástupcu aktuálneho Polestar 2, no tieto informácie boli vyvrátené hovorcom automobilky. Môžeme síce predpokladať, že Polestať 7 bude mať v rámci portfólia podobnú úlohu ako „dvojka,“ no malo by ísť o odlišný model.
Nemali by ste prehliadnuť:
- V Nórsku kupujú spaľováky už len požičovne áut. Dôvod vás prekvapí
- Stále sme poslední v EÚ. V roku 2024 sa na Slovensku predalo ešte menej elektromobilov, než rok predtým
- Slovensko vybuduje národnú sieť ultrarýchlych nabíjacích staníc. Poznáme požiadavky a zoznam lokalít
Polestar 2 bol prvým elektromobilom výrobcu a vyrába sa od roku 2020. Jeho karoséria je akousi hranicou medzi tradičnými sedanmi a crossovermi. Vozidlo už dostalo niekoľko aktualizácií a práve vďaka nemu sa Polestar stal značkou, ktorá nie je na poli elektromobilov žiadnou neznámou.
„Polestar je známy svojím progresívnym dizajnom, pričom každé auto vyniká a má svoj vlastný štýl. Rovnako na tom bude aj Polestar 7. je vzrušujúce priniesť dizajnový jazyk Polestaru do nového segmentu. Polestar 7 bude všetko, čo od nás naši zákazníci očakávajú, a to z hľadiska dizajnu aj výkonu.“
Philipp Römers, šéf dizajnu Polestar
Made in Slovakia?
Jednou z hlavných predností novinky by mal byť výkon. To je síce pozitívna správa, ale detaily k nej Römers neuviedol. Nepoznáme ani približný dátum predstavenia a ani to, kde sa bude vyrábať. Je dokonca možné, že výroba bude prebiehať na Slovensku, a to v pripravovanej továrni Volvo v Košiciach.
Polestar 7 by mohol byť oficiálne predstavený okolo roku 2027. Ide zároveň o rok, kedy automobilka očakáva, že začne dosahovať zisk. Nový generálny riaditeľ, Michael Lohschellr, ktorý prevzal vedenie po Thomasovi Ingenlathovi, je v súvislosti so značkou optimistický. Zároveň ale tvrdí, že na ceste k ziskovosti je potrebné urobiť významné zmeny.