Elektrifikácia dopravy sa netýka len osobných automobilov, aj keď tento segment je momentálne ovplyvnený najviac. Elektrické sú už aj autobusy, kamióny, vlaky a dokonca aj lode. Svoju novinku teraz ukázalo Porsche, ktoré je známe skôr ako výrobca automobilov, no v portfóliu má niekoľko zaujímavých kúskov. V spolupráci so spoločnosťou Frauscher automobilka uviedla model 850 Phantom. Ide o klasický runabout s uzavretou prednou palubou a kabínou. Na tému upozornil portál Electrive.
Loď je zaujímavá napríklad aj tým že ju poháňa motor zo zadnej nápravy elektromobilu Porsche Macan Turbo. Ide o najvýkonnejší motor, ktorý je dostupný v novom elektrickom rade Macan. Celkový výkon lode je rovných 400 kW a poháňa ju batéria s kapacitou 100 kWh. Celková dĺžka lode je 8,67 metra, široká je 2,49 metra a dojazd je približne na úrovni 100 kilometrov (pri pomalej rýchlosti).
Základné parametre lode 850 Fantom:
- Jazdné režimy: Range, Sport, Sport Plus
- Maximálna rýchlosť: 90 km/h (49 uzlov)
- Maximálny dojazd pri nízkej rýchlosti: 100 kilometrov
- Dojazd pri rýchlosti 41 km/h (22 uzlov): 45 kilometrov
- Výkon DC nabíjania: 270 kW
- Výkon palubnej nabíjačky: 11 kW
Pri cestovnej rýchlosti 41 km/h (22 uzlov) je dojazd približne 45 kilometrov. O tom, že ide o poriadny kus modernej techniky, svedčí aj 800 V architektúra, ktorá umožňuje rýchlejšie nabíjanie s menšími stratami. Viac o tejto technológii nájdete v článku 800 V alebo 400 V architektúra. Aké sú výhody a nevýhody?
Nemali by ste prehliadnuť:
- Nová batéria Blade 2.0 od BYD: Vyššia hustota energie a extra rýchle nabíjanie
- Známy koncern pripravuje revolúciu v elektromobilite. Sľubuje lacnejšie a ľahšie batérie s rýchlejším nabíjaním
- Prechod na elektromobil je prakticky nezvratný. Späť k spaľováku sa vráti len 1 percento používateľov
Maximálny nabíjací výkon je teda až 270 kW a k dispozícii je aj palubná nabíjačka s výkonom 11 kW. 850 Fantom pojme až 7 pasažierov a svetová premiéra je naplánovaná na január 2025 v Boot Düsseldorf. Spočiatku je v pláne vyrobiť a predať 25 kusov, postavená bude v lodenici Frauscher v rakúskom Ohlsdorfe. Frauscher tiež zastreší celú predajnú logistiku a popredajný manažment.