MojElektromobil

Porsche sa rozhodne netají tým, že svoju pozornosť v ostatných rokoch upiera aj na segment elektrických áut. Nemá na to najmenší dôvod.

Či už ide o plne elektrické športové autá ako Porsche Taycan alebo kategóriu plug-in hybridov s modelmi Porsche Panamera 4 E-Hybrid a Porsche Cayenne E-Hybrid, nemecké ruky to zvládajú všetko na výbornú.

Plug-in hybridy sú stelesnením stretu dvoch protipólov, ktoré v podaní Porsche funguje a prekonáva tradičné očakávania. Nejde o žiaden ťažkopádny zlepenec množstva kompromisov. Práve naopak, plug-in hybridy s ikonickým logom hrdo odkazujúcim na históriu ponúkajú to najlepšie z obidvoch strán barikády.

Zdroj: Porsche

Práve o tom je aj model Porsche Cayenne E-Hybrid. O hladnej jazde bez kompromisov, no s možnosťou výberu. História tohto SUV siaha do roku 2002, kedy sa prvýkrát dostalo na trh. Odvtedy, absolvovalo cestu plnú malých i väčších zmien spojenú s prirodzenou evolúciou v automobilovom priemysle. 

Porsche však nie je žiadnym nasledovateľom všetkých zavedených trendov, príliš sa neobzerá a radšej si rovno razí si vlastnú cestu. Pridŕža sa pri tom svojho odkazu a nebojí sa vstupovať do nových vôd. Výsledkom sú najmodernejšie športové autá, ktoré vedia byť šetrné a nehlučné, no keď to situácia žiada vyceria zuby a rozpútajú poriadne divokú jazdu.  

Zdroj: Porsche

Stavanie na solídnych základoch

Prémiové SUV od nemeckej automobilky buduje na solídnych základoch, dlhoročnej tradícii, a na potrebe neustáleho posúvania sa vpred. Aj táto skutočnosť sa podpísala na tom, že etablovaný Porsche Cayenne E-Hybrid v roku 2021 dostal novú verziu. Polepšil si presne tam, kde to zákazníci očakávali – dostal väčšiu batériu a lepší elektrický dojazd.

Pôvodný plug-in hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid bol vybavený batériou s kapacitou 14,1 kWh, no teraz už je v aute prítomná 17,9 kWh batéria. Nezdá sa to ako veľký rozdiel, no v skutočnosti ide o takmer 30 % navýšenie. To sa prirodzene odrazilo aj na dojazde. Čisto na elektrinu teraz prejde ideálnych 48 kilometrov. 

Zdroj: Porsche

Na akciu je stále pripravený dravý trojlitrový motor V6 s výkonom 340 konských síl, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 136 konských síl. O dynamickú športovú jazdu je teda postarané. Prízvukuje to aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za rovných 5 sekúnd či maximálna rýchlosť 253 kilometrov za hodinu.

Porsche Cayenne E-Hybrid vynovený pre rok 2021 opäť o trochu dospel. Zachováva si svoje ikonické čaro, skvelé jazdné vlastnosti a maximálny komfort, akurát sa pochlapil v oblasti elektrického dojazdu. Porsche to pritom zbytočne neženie do žiadnych prehnaných extrémov. Ponúka presne to, čo je najlepšie. Fungujúce spojenie ekológie a športovej dravosti.

Plug-in hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid je v predaji za cenu od 95 543 € s DPH.

Zdroj: Porsche

V spolupráci s Porsche Inter Auto Slovakia spol. s r.o.

Náš tip
Porsche Taycan: Exceluje rovnako, láka na cenu aj dojazd
20. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+