Prémiové SUV od nemeckej automobilky Porsche sa dočká novej vylepšenej verzie. Predstavené bolo Porsche Cayenne PHEV pre rok 2021 s väčšou batériou a prirodzene aj vyšším dojazdom.
Nemecké plug-in hybridné SUV vyrábané v bratislavskom závode Volkswagen prichádza v novej generácii s miernou, ale podstatnou zmenou pre všetkých, ktorí zvažovali kúpu elektrifikovanej verzie tohto prémiového SUV. Porsche siahlo po väčšej batérii a vďaka nej zabezpečí vyšší elektrický dojazd. Celkovo sú naplánované štyri nové modely a všetky budú vybavené novou batériou. Nakoľko ale každý model ponúka o niečo iné parametre z pohľadu výkonu, ale aj tvaru karosérie, deklarovaný dojazd sa v jednotlivých verziách líši.
Pôvodný plug-in hybrid Porsche Cayenne E-Hybrid bol vybavený batériou s kapacitou 14,1 kWh, no teraz sa do auta dostane 17,9 kWh batéria. Nezdá sa to ako veľký rozdiel, no v skutočnosti ide o takmer 30 % navýšenie. Na deklarovanom dojazde sa vyššia kapacita batérie prejavuje podobne, ale absolútne hodnoty v prípade prísnejšej EPA normy vôbec nie sú veľké. Konkrétne ide o 23 až 26 kilometrov, čo je naozaj málo. Hodnoty pri WLTP norme sú značne optimistickejšie a sľubujú lepšie využitie plug-in hybridného pohonu. WLTP dojazd totiž stúpol až na 48 kilometrov.
Nabíjanie bude možné cez klasickú Typ 2 zásuvku, teda striedavým prúdom. Štandardne bude v základnej výbave 3,7 kW palubná nabíjača, no dá sa priplatiť silnejšia s výkonom 7,4 kW. Ceny pre slovenský trh a ani dátum pre spustenie predaja zatiaľ nie sú známe. Aktuálna verzia Porsche Cayenne E-Hybrid začína na Slovensku od 95 543 €.
Konkurencia v SUV
Porsche rozhodne patrí do prémiovej kategórie, a to aj veľkosťou. V tomto segmente nie je veľký výber plug-in hybridných modelov, a tak konkurencia nie je vysoká. Jedna je dokonca koncernová, a to Audi Q7, respektíve Q8. Veľkosť batérie v týchto modeloch je podobná a teda to isté platí aj pre udávaný WLTP dojazd. Ten sa pohybuje okolo hodnoty 45 kilometrov. Ďalšia konkurencia v rámci koncernu príde budúci rok. Pôjde o plug-in hybridný Volkswagen Touareg, od ktorého taktiež môžeme čakať veľmi podobné hodnoty.
Z ďalších radov môžeme spomenúť predovšetkým BMW X5 xDrive45e, ktoré sme testovali ešte minulý rok. BMW tu síce zaostáva s iba základnou, 3,7 kW palubnou nabíjačkou, vyhráva v dojazde. Batéria v tomto modeli je väčšia a dojazd atakuje hranicu 70 až 80 kilometrov. Nakoniec musíme spomenúť aj Mercedes-Benz GLE 350de, ktoré sme testovali v lete a konkurenciu s prehľadom poráža. Dojazd je síce porovnateľný s BMW X5 xDrive45e, no Mercedes podporuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 60 kW. Plný elektrický dojazd teda dokážete získať iba počas 30 minútového nabíjania.