Správy zo začiatku tohto roka potvrdili, že plne elektrické Porsche Macan bolo odložené až na rok 2024. Upozornil na to portál InsideEVs.
Nemecké zdroje píšu, že elektrickému Macanu a jeho sesterskému modelu na platforme PPE, Audi Q6 e-tron, hrozí oneskorenie približne o rok, pretože divízia CARIAD koncernu Volkswagen zaostáva vo vývoji nového pokročilého softvéru. Porsche tak potvrdilo oneskorenie a poznamenalo, že dodávky Macan EV sa plánujú začať až v roku 2024.
„Koncern v súčasnosti vyvíja spolu s CARIAD a Audi platformu E3 1.2 na nasadenie v plne elektrickom Macane BEV, ktorý koncern plánuje začať dodávať prvé kusy v roku 2024. Čiastočne kvôli oneskoreniam v CARIAD a koncernu pri vývoji platformy E3 1.2 už koncern musel odložiť začiatok výroby (SOP) Macan BEV.“
Znepokojujúce je, že automobilka varuje pred možnou hrozbou a koncern tak nedosiahne svoj existujúci plán pre nové vozidlá. Týka sa to najmä modelov BEV 718 a Cayenne.”
CARIAD vyvíja platformu E3 2.0
Porsche tiež poznamenáva, že úspešný vývoj platformy E3 1.2, začatie výroby a uvedenie na trh Macan EV sú predpokladmi pre pokračujúci vývoj ďalších vozidiel v nasledujúcich rokoch. Očakáva sa, že sa budú spoliehať na túto softvérovú platformu.
Taktiež vyjadrili obavy, že oneskorenia alebo ťažkosti vo vývoji platformy E3 1.2 by sa mohli znásobiť tým, že CARIAD v súčasnosti paralelne vyvíja samostatnú verziu svojej platformy E3 2.0.
CARIAD by tak mohol vyčleniť väčšiu vývojovú kapacitu a zdroje na novú platformu namiesto ďalšieho rozvoja platformy E3 1.2. To by koncern prinútilo, aby sa viac spoliehal na svoje vlastné úsilie a odborné znalosti. V opačnom prípade by museli hľadať podporu od iných vývojárov tretích strán.
Porsche dodalo, že má možnosť odmietnuť softvérovú architektúru E3 2.0 a ísť vlastnou cestou pre svoje budúce vozidlá. Očakáva sa však, že rozhodnutie v tejto veci by mohlo padnúť niekedy na budúci rok.
Audi meškanie nepotvrdilo
Zaujímavosťou je, že Macan EV bude jedným z prvých sériových modelov, ktoré budú využívať platformu Premium Platform Electric (PPE) vyvinutú spoločne Audi a Porsche. Bude využívať podobný 800-voltový elektrický systém ako Taycan s vylepšeným dojazdom a rýchlonabíjaním až do výkonu 270 kW.
Batériový elektrický Macan by sa tak mal začať vyrábať niekedy pred koncom roka 2023 v závode Porsche v Lipsku. Tam sa zároveň vyrába aj súčasný model ICE. Audi tak zatiaľ meškanie Q6 e-tron nepotvrdilo.