Porsche v oblasti elektromobility zatiaľ zažíva sklamanie. Bude musieť prepúšťať

Porsche Macan Turbonite logo

Porsche plánuje zrušiť 1 900 pracovných miest v Nemecku kvôli obavám o ziskovosť. Dôvodom je najmä slabý dopyt po elektromobiloch v Európe a spomalenie rastu na čínskom trhu. Tento krok nasleduje po dvoch predchádzajúcich vlnách prepúšťania, ktoré postihli 2 000 pracovníkov. Všetko nasvedčuje tomu, že ani toto nemusí byť stále konečné číslo, informuje InsideEVs.

Najnovšie prepúšťanie ovplyvní zamestnancov v hlavnom závode Porsche v Zuffenhausene a v jeho výskumno-vývojovom centre v Weissachu. V Zuffenhausene sa vyrába elektrický športový sedan Taycan, zatiaľ čo nový elektrický crossover Macan pochádza z výrobného závodu v Lipsku. Automobilka plánuje do roku 2029 znížiť počet pracovných miest na týchto dvoch miestach o 15 %.

Stále to nie je finálny počet

Porsche už minulý rok začalo s redukciou zamestnancov, keď neobnovilo zmluvy 1 500 pracovníkom na dobu určitú. Teraz skončia ďalšie stovky kontraktov, no podľa vedenia spoločnosti tieto opatrenia stále nestačia. Automobilka nedávno uviedla, že sa vyhne nútenému prepúšťaniu a počet zamestnancov zníži prostredníctvom dobrovoľných opatrení, ako je predčasný odchod do dôchodku či odstupné balíčky.

V roku 2023 značka predala 310 718 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 3 %. Na čínskom trhu však zaznamenali až 28 % pokles. Predaj modelu Taycan klesol celosvetovo o 49 %, pričom automobilka doručila iba 20 836 kusov. Môže to byť aj tým, že Taycan sa často označuje ako problémový model v oblasti nútených opráv, no tiež mu nepomáha jeho vysoká cenovka.

Súvisiacie články
Porsche Taycan 2024

Porsche preto mení svoju stratégiu a chce sa viac zamerať na spaľovacie a hybridné pohony, aj keď to môže znížiť ziskové marže na 10 až 12 %. Tento rok plánuje investovať 831 miliónov dolárov do vývoja spaľovacích a hybridných modelov. Medzi pripravované projekty patrí modernizácia modelu Cayenne, pričom čisto elektrická verzia bola odložená. Model Macan, ktorý mal byť pôvodne len ako elektromobil, môže nakoniec dostať aj spaľovaciu verziu.

Situácia nám ukazuje, že aj prémiové automobilky ako Porsche narážajú na výzvy spojené s prechodom na elektromobilitu. Konkurenčné značky ako BMW či Mercedes-Benz pritom pokračujú v rozširovaní svojho elektrického portfólia, aj keď s opatrnosťou sledujú vývoj trhu.

Náš tip
Elektromobilita v Aténach: Grécko investuje 88,3 milióna eur do nových elektrobusov
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.