Porsche Taycan určite patrí medzi technologicky najvyspelejšie elektrické autá na trhu. Medzi celou ponukou elektromobilov síce až tak nevyniká z pohľadu dojazdu, v oblasti nabíjania je na špici. Porsche teraz predstavilo vylepšený model pre budúci rok, ktorý nabíjanie ešte vylepší, a to najmä z ohľadu používateľského komfortu.
Lepšie zrýchlenie a jednoduché nabíjanie
Rok 2021 tak prinesie nové Porsche Taycan, a to s viacerými čiastkovými vylepšeniami. Pre tých, ktorým ide o rýchlosť, je určite dobrou správou ďalšie vylepšenie zrýchlenia. Nová verzia Taycan Turbo S dokáže rýchliť z 0 na 200 km/h už za 9,6 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej ako v prípade aktuálnej verzie. Rovnako tak sa zlepšil čas zrýchlenia na štvrť míle, a to z 10,8 na 10,7 sekundy. Pri pohľade na dojazd vie konkurencia ponúknuť aj lepšie hodnoty, no 270 kW výkon pri nabíjaní je zatiaľ aktuálny strop.
Za 20 minút sa dokáže nabiť z 0 na 80 % za približne dvadsať minút, čo stačí na dojazd asi 300 kilometrov. Tieto údaje pochopiteľne platia pre model s väčšou batériou. Aj tu však príde k zlepšeniu, ale nielen z pohľadu výkonu. Zmena v rýchlosti nabíjania nastane len pri pomalších AC stojanoch, nakoľko si bude možné dokúpiť rýchlejšiu 22 kW palubnú nabíjačku. Porsche v rámci nabíjania aplikuje jednoduchý systém Plug & Charge, ktorý funguje podľa štandardu ISO 15118. Ten v praxi zabezpečí, že majiteľ auta iba príde k podporovanej nabíjačke, zapojí kábel do auta a o nič iné sa nestará.
Vyskúšali sme Porsche Taycan 4S: Takto má vyzerať športový elektromobil | TEST
Auto samé overí nabíjanie pri komunikácií s nabíjačkou a spáruje ho s konkrétnym používateľom. Vďaka tomu uskutoční aj následnú platbu. Všetko má prebiehať veľmi jednoducho a s maximálnym zabezpečením. Je však potrebné myslieť na to, že takúto komunikáciu musí podporovať aj nabíjacia stanica. Ide však o veľmi rozumný systém, ktorý by do budúcnosti mohol používateľov elektromobilov odľahčiť od nosenia rôznych čipových kariet viacerých poskytovateľov.
Head-up displej či funkcie na požiadanie
Funkcia, ktorá je v mnohých autách už takmer štandardom sa dostane aj do Taycanu. Zobrazenie cez head-up displej bude rozdelené do viacerých sekcií, a to na hlavný displej, informácie o stave a dočasné informácie. Nimi sú myslené napríklad prichádzajúce hovory či hlasové ovládanie. Vodič si ale bude môcť vybrať z rôznych presetov, ktoré zobrazujú aj informácie z navigácie, výkone a ďalšie jazdné detaily.
Porsche sa s novým Taycanom rozhodlo venovať aj funkciám na požiadanie. Ako už je z názvu jasné, vďaka „Function on Demand“ si bude možné rozširovať funkcie vozidla pár kliknutiami. Cez infotainment si používateľ vyberie a zakúpi konkrétnu funkciu, napríklad Porsche Intelligent Range Manager alebo Active Lane Keep Assist, ktorý sa do systému následne stiahne formou aktualizácie. Návšteva servisu v tomto prípade úplne odpadá.
Zaujímavé je, že každú z funkcií si nebudete musieť zakúpiť za plnú sumu. Samozrejme, ak tak urobíte, zostane vám počas celej životnosti vozidla, no vybrať si môžete aj formu mesačného predplatného.