MojElektromobil

Porsche si pre majiteľov elektromobilu Taycan pripravilo významnú aktualizáciu. Nová verzia softvéru prináša lepšie zrýchlenie, nové funkcie do navigácie či lepšiu kontrolu nad batériou pre pôvodné modely Porsche Taycan.

Nová aktualizácia určite poteší každého majiteľa prémiového elektromobilu od Porsche, no nestačí ju stiahnuť priamo z vozidla. Pre nahratie nového systému je nutné navštíviť servis, čo Porsche zdôvodňuje práve komplexnosťou aktualizácie. Tá zasahuje aj pohonnú jednotku a je potrebná odborná kalibrácia hardvéru v servisnom stredisku. Rozsah aktualizácie je ale naozaj veľký a majiteľa takáto návšteva servisu nakoniec nemusí veľmi trápiť.

Zrýchlenie a kontrola nabíjania

Prvá a pre mnohých možno najdôležitejšia zmena je ešte vyššie zrýchlenie. Po aktualizácii dokáže zrýchliť Porsche Taycan Turbo S z 0 na 200 km/h už za 9,6 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej ako pred aktualizáciou. Otázne je, ako veľmi je rozdiel cítiť v praxi, no skôr je to už celé iba hra o čísla. Porsche v novej aktualizácii počíta aj s možnosťou Battery-Saving Charging, ktorá poteší predovšetkým vysokonapäťovú batériu. Ak sa majiteľ o batériu bojí a chce si zaistiť dlhšiu životnosť, môže znížiť maximálny výkon nabíjania z 270 kW na 200 kW.

Náš tip
Vyskúšali sme Porsche Taycan 4S: Takto má vyzerať športový elektromobil | TEST

Automobilka zároveň dodáva, že takéto nabíjanie je zároveň aj efektívnejšie, nakoľko nabíjanie vytvára menšie tepelné straty. Ďalšia vítaná funkcia je Charging Planner. Ako už názov prezrádza, táto novinka sa týka navigácie a plánovania zastávok pre nabíjanie. Pred cestou si bude možné nastaviť úroveň batérie, s ktorou chcete doraziť do cieľa. Pri vypočítaní zastávok na nabíjanie sú samozrejme preferované nabíjacie stanice, ktoré dokážu využiť benefit 800V systému pre najrýchlejšie nabíjanie. Po dosiahnutí potrebnej úrovne percent je vodič notifikovaný cez upozornenie v mobilnej aplikácii.

Funkcie ako predplatné

Na programe je aj ďalšia novinka, ktorá súvisí s nabíjaním. Na vybraných trhoch bude možné spraviť retrofit pre 22 kW palubnú nabíjačku, vďaka ktorej budete na AC staniciach nabíjať o polovicu kratšie. Tí, ktorí šoférujú na cestách s väčším výskytom výtlkov či rôznych nerovností je tu nová funkcia Smartlift. Vďaka nej je možné tlmiče vozidla vopred naprogramovať tak, aby pridali svetlej výške pár centimetrov na miestach, kde je to potrebné. Teda napríklad na spomínaných cestách alebo pri vjazde do garáže. Posledné novinky sa týkajú infotianmentu a asistenčných systémov.

Medzi nové funkcie Porsche Taycan sa dostala aj podpora pre bezdrôtové Apple CarPlay a možnosť „Functions On Demand.“ V rámci nej si môžete aktivovať niektoré asistenčné systémy, napríklad držanie v pruhoch, formou predplatného. Je to podobné ako plne autonómny systém FSD pre elektromobily Tesla. Rovnaké aktualizácie pre zlepšenie zrýchlenia, úpravu podvozku dostáva Tesla už dlhšie, čiže je zjavné, kde sa Porsche inšpiruje. Navyše, elektromobily americkej automobilky nemusia pri takýchto aktualizáciach navštíviť servis. Je ale určite pozitívne, že Porsche sa vydáva týmto smerom a každá aktualizácia je určite vítaná. O to viac, ak je bezplatná.

Náš tip
Porsche Taycan Cross Turismo oficiálne, nová karoséria a viac priestoru
24. marca 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+