Porsche Taycan prichádza v základnej verzii, štandardnej stúpol dojazd

Porsche Taycan patrí medzi najatraktívnejšie elektromobily súčasnosti. Automobilka, ktorá sa dlhodobo zameriava na športové spaľovacie vozidlá ukázala, že ani elektromobily nie sú pre nich prekážkou. Doteraz základná verzia s označením Porsche Taycan 4S je aktuálne dostáva do stredu, nakoľko bol spustený predaj ešte nižšej verzie.

Základná verzia Porsche Taycan

Predaj už skutočne základnej verzie Porsche Taycan sa začal v USA, a to s cenou začínajúcou na 79 tisíc dolárov. V prepočte je tak možné kúpiť športový elektromobil od Porsche za necelých 65 tisíc eur. Nižšia cena sa samozrejme podpísala na horších špecifikáciách. Porsche prišlo o predný motor a taktiež ubudlo pár článkov v batérii, vďaka čomu sa znížila váha o 90 kg. Hlavná zmena ale nie je v batérii, nakoľko tá bola ponúkaná od spustenia predaja. Kľúčový rozdiel je teda v absencii predného motoru.

Batéria má kapacitu 79,2 kWh, čo má postačovať pre kombinovaný normovaný EPA dojazd 320 kilometrov. Strata motora znamená aj nižší výkon, no nejde o tak razantný pokles. Maximálny výkon je stále slušných 240 kW, no pri Launch control sa dokáže dostať krátkodobo na 321 kW. Maximálna rýchlosť je 230 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrýchliť za 5,1 sekundy. Maximálny nabíjací výkon je 225 kW, čo je menej ako najvyššia verzia, ale čas nabíjania zostáva vďaka menšej batérii nezmenený. Teda z 5 na 80 percent sa dostanete za 22,5 minúty.

Súvisiacie články
Náš tip
Vyskúšali sme Porsche Taycan 4S: Takto má vyzerať športový elektromobil | TEST

Vyšší dojazd strednej verzie?

Pri strednej verzii Porsche Taycan 4S pre rok 2021 nastala zaujímavá zmena v normovanom dojazde EPA. Z pôvodnej hodnoty 327 kilometrov stúpol až na 365 kilometrov. Upozornil na to web Electrek, no zároveň v článku priniesli aj vysvetlenie. Bohužiaľ, v Porsche neprišli so žiadnym vylepšením efektivity či väčšou batériou. Ako sa im teda podarilo dosiahnuť vyšší dojazd pri certifikovanom teste?

Pomerne jednoducho. Auto nebolo obuté do najväčších 21 palcových diskov, ale len 20 palcových. Táto zmena teda zapríčinila nárast dojazdu o približne 10 percent, čo je naozaj výrazný rozdiel. Navyše, podľa informácií spomínaného webu sa Porsche Taycan 4S s 21 palcovými diskami takmer vôbec nepredáva. Zákazníci si teda športový elektromobil kupujú s 20 alebo ešte efektívnejšími 19 palcovými diskami.

Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.