MojElektromobil

Porsche Taycan, prvý elektrický model nemeckej značky, dokázal týždeň pred oficiálnym predstavením získať nový rekord na slávnom okruhu Nürnburgring. Dosiahol už 3 rekordy a môže sa stať novým lídrom vo svete elektromobilov.

Nemecká automobilka tvrdí, že predvýrobný prototyp Taycanu zvládol mimoriadne náročnú trať s dĺžkou 20,6 km za čas 7:42 min – čím sa stal „najrýchlejším štvordverovým plne elektrickým športovým automobilom“.

“Taycan je vhodný aj na pretekárske trate a dokázal to na najnáročnejšom okruhu na svete. Som ohromený tým, ako stabilne tento športový elektromobil zvláda vysokorýchlostné úseky, ako napríklad Kesselchen, a ako neutrálne zrýchľuje zo zákrut,” povedal jazdec prototypu Taycan Lars Kern.

3 dôležité úspechy

Taycan zvládol tri rôzne testy. Najprv preukázal udržanie najvyššieho výkonu pri 26-krát opakovanom šprinte z 0 – 200 km/h. Tento test robilo Porsche so štábom z YouTube kanálu Fully Charged a Taycan si od prvého po posledný šprint udržal takmer rovnako vysoký výkon a zrýchlenie.

Potom Taycan bez problémov prešiel 3 425 km za 24 hodín. Tento rekord sa rodil na pretekárskej trati v Nardò v Taliansku a vozidlo si udržovalo rýchlosť medzi 195 – 215 km/h. Je dôležité tiež uviesť, že 24-hodinová jazda prebiehala v najvyššej teplote vzduchu až 42 °C a pri teplote vozovky 54 °C. Prekonal tak nedávny rekord Tesly Model 3, ktorá za 24 hodín na nemeckej diaľnici prešla 2 781 km.

Posledný rekord dosiahol na legendárnej nemeckej trati Nürburgring s časom 7:42 minút. Produkčná verzia modelu Taycan bude predstavená už 4. septembra.

Porsche Taycan na talianskej pretekárskej trati v Nardò

Porsche tvrdí, že je najrýchlejším 4-dverovým elektromobilom na Nürnburgringu. Táto množina je príliš úzka a Porsche si tak môže veľmi jednoducho nárokovať na rekord. Viacero 4-dverových spaľovacích automobilov dosiahlo na tejto trati lepší čas.

Okrem Taycanu jednoducho nie je na trhu dosť porovnateľných elektromobilov (okrem Performance modelov Tesly). Existujú však omnoho výkonnejšie elektromobily, ktoré nemajú 4 dvere. Rekord by mohol pokoriť aj Rimac C_Two a pred pár rokmi tu zmietol zo stola všetky sériové automobily elektrický superšport NIO EP9 s časom 6:45:90 min.

Vysokovýkonné nabíjanie Porsche Taycan na trati

 

31. augusta 2019
Zdroj: Electrek

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+