Porsche Taycan bude prvým elektromobilom automobilky a zároveň patrí medzi najočakávanejšie elektromobily roka 2019. Podľa výrobcu je vo fáze finálnych testovacích jázd tesne pred spustením sériovej výroby. V rámci testovania sa vozidlo pozrelo už do 30 krajín, kde automobilka testuje jeho správanie v rôznych poveternostných podmienkach a teplotách od -35 do +50 stupňov celzia.
V Škandinávii, len niekoľko kilometrov od polárneho kruhu dokazuje svoj potenciál z hľadiska dynamiky jazdy na snehu a ľade. Na južnej pologuli zase panuje leto. V Južnej Afrike automobilka testuje výkon a konečné úpravy z hľadiska dlhodobého výkonu a reprodukovateľnosti. V Dubaji sa zase testuje nabíjanie v extrémnych teplotných podmienkach.
V tlačovej správe uviedla nemecká automobilka nejaké detaily ohľadom testovania:
- elektromobil prešiel vyše 6 miliónov kilometrov, z toho 2 milióny boli vytrvalostné testy
- testovanie sa odohrávalo v 30 krajinách vrátane USA, Číny, UAE či Fínsku
- testovalo sa v teplotách od -35 do +50 stupňov celzia
- vlhkosť vzduchu bola od 20 do 100 percent
- nadmorská výška od -85 po 3000 metrov nad morom
- vyše 100 tisíc nabíjacích cyklov na rôznych nabíjačkách po celom svete
- technici a inžinieri urobili vyše 1000 testovacích jázd
Stefan Weckbach, šéf programu Taycan v Porsche okomentoval test takto: “Po vykonaní počítačových simulácií a komplexných testov sme sa dostali do konečnej fázy náročného testovania. Sme veľmi spokojní so súčasným stavom vozidiel Taycan, pred uvedením na trh budú mať spolu najazdených viac, ako 6 miliónov kilometrov. Taycan bude skutočným Porsche.”
90 kWh batéria a 350 kW nabíjanie
Okrem spomínaných testov nový Taycan jazdí aj na najznámejšom svetovom okruhu Nürburgringu. Testujú sa nie len simulácie na trati, ale Taycan na nej bol už aj reálne videný. Porsche plánuje odhaliť produkčnú verziu elektromobilu v septembri, pričom do predaja by sa mal dostať o niekoľko dní neskôr. O novinke už vieme, že základný model bude disponovať batériou s kapacitou 90 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 400 kilometrov. Na trh sa však dostanú ešte ďalšie dve verzie s väčšou batériou a dojazdom takmer 500 kilometrov. Vieme tiež, že Taycan bude disponovať ultra rýchlym nabíjaním s výkonom až 350 kW.