Síce Taycan, ktorý je známy ako Mission E má stále do produkcie ďaleko, automobilka o tomto elektromobile odhaľuje čoraz väčšie množstvo informácií. Dnes sme sa dozvedeli viac o jeho elektrickom pohonnom ústrojenstve. Automobilka hovorí, že má postavených 100 prototypov, pričom 21 z nich je umiestnených v západnej časti Južnej Afriky, kde ich testujú v extrémnych teplotách. Pokiaľ sa dostane do predaja, Porsche hovorí, že budú musieť najazdiť milióny kilometrov, aby bola nová pohonná jednotka poriadne otestovaná.
Maximálna účinnosť dvoch motorov
V elektromobile budú použité dva synchronizované motory. Samozrejme elektrické. Kombinácia dvoch motorov vraj má zabezpečiť vysoký výkon a maximálnu účinnosť. Tieto dva motory by mali generovať výkon až 600 koní, pričom nezaberú veľa miesta. Motory a batérie môžu byť menšie a ľahšie, no pritom ponúknu rovnaký výkon. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu zaberie približne 3,5 sekundy. Automobilka tvrdí, že batérie sú veľmi dôležitou súčasťou elektromobilov a dojazd je jedným z najdôležitejších faktorov. Dojazd tohto elektromobilu by mal byť minimálne na úrovni 500 kilometrov.
Nová technológia a rýchle nabíjanie
Použitá je najnovšia technológia Li-ion batérií, ktoré majú hustotu energie približne 270 Wh/kg. Spoločnosť sa rovnako zameriava na rýchlosť nabíjania. To je jeden z ďalších dôležitých faktorov kvalitného elektromobilu. Veľmi rýchle nabíjanie by malo byť základným poznávacím znakom nového Taycanu. Automobilka hovorí, že rýchle nabíjanie dosiahla hlavne pomocou “inteligentného protokolu nabíjania a efektívnym systémom výmeny teploty”. Optimálna operačná teplota je vraj medzi 20 a 40 stupňami celzia. Za 15 minút sa má nový elektromobil nabiť až na dojazd 400 kilometrov.
20 tisíc kusov ročne
Začiatok sériovej výroby novinky je naplánovaný na koniec roka 2019. Výrobca hovorí o počte 20 tisíc vyrobených kusov ročne, čo je naozaj dosť vysoké číslo. Hlavne ak sa bavíme o automobilke, ktorá vyrába luxusné vozidlá.
Zdroj: electrek.co, insideevs.com