Porsche Taycan je prvým elektromobilom nemeckej automobilky. Redaktori z Automobile Magazine dostali jedinečnú možnosť previezť sa na elektromobile Porsche Taycan Turbo, ktorý je najvyšším variantom tohto automobilu. Skúšobná jazda poskytla bližší pohľad na to, čo by sme od nového elektromobilu od Porsche mohli očakávať. Už teraz je jasné, že sa bude jednať o jedno z najznámejších vozidiel automobilky.
Kvalita, na akú sme pri Porsche zvyknutí
Okrem toho, že je elektrický, riadi sa rovnakými princípmi, ako ostatné modely značky Porsche. Vyzerá luxusne nielen zvonku, ale aj zvnútra, nechýba mu športový duch a samozrejme, je veľmi rýchly.
Práve jeho rýchlosť a akcelerácia sa najviac zapísali do pamäte ľuďom z Automobile Magazine, ktorí mali možnosť Taycan otestovať. Veď posúďte sami, z 0 na 100 km/h zvládne zrýchliť za niečo cez 3 sekundy. Nezabudli dodať, že novinka svojím štýlom jazdy pripomína legendárny model Porsche 911. Skvele sa ovláda aj napriek vyššej hmotnosti.
Veľmi rýchle nabíjanie
Okrem samotného výkonu a skvelej ovládateľnosti bude veľkou prednosťou aj rýchlosť nabíjania. Taycan totiž zvládne až 350 kW nabíjanie. Infraštruktúra pre takýto rýchly druh nabíjania sa už samozrejme pripravuje. Na Slovensku minulý rok ako prvá predstavila ultra-fast nabíjačku spoločnosť ZSE Drive v Budči.
Rekuperácia pri brzdení dokáže batériu nabíjať výkonom až 250 kW. Kompletné špecifikácie očakávanej novinky ešte úplne známe nie sú. Základný model by mal byť poháňaný zadnou nápravou a ponúkne batériu s kapacitou 80 kWh. Výkon motora základnej verzie bude medzi 240 (322 koní) až 280 kW (375 koní) a cena by mala byť okolo 90 tisíc USD.
Interiér odhalený
Ako môžete vidieť na fotografiách, o displeje v novom Taycane nie je núdza. Dva širokouhlé sa nachádzajú v strede medzi šoférom a spolujazdcom, ďalší môžeme nájsť priamo pred šoférom. Ten bude samozrejme informovať o aktuálnej rýchlosti a ostatných najdôležitejších parametroch jazdy, dojazde a podobne. Celkový dizajn interiéru nie je nijako futuristicky prehnaný, aj keď za futuristický by sme ho označiť mohli.