Podľa novej štatistiky sa v poslednom štvrťroku na území Európy, krajín patriacich pod asociáciu EFTA a Veľkej Británie zvýšil záujem o kúpu vozidiel s elektrifikovaným pohonom. Bližšie informácie o výsledkoch prieskumu zverejnil portál fDrive.
Popularita elektromobilov v Európe klesá
Na sociálnej sieti X zverejnil používateľ Electric Nick výsledky z predajov automobilov za prvý kvartál roku 2024. Do štatistiky však boli zahrnuté všetky druhy vozidiel, akými sú automobily so spaľovacím motorom, hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Štatistika predaja vozidiel s aspoň čiastočným elektrickým pohonom sa od roku 2019 každoročne zvyšovala o viac ako 10 %.
Za aktuálne sledované obdobie počas roka 2024 sa záujem o elektrické vozidlá zvýšil len o 0,5 %. Čo sa týka elektromobilov a plug-in hybridov, tie za posledných 5 rokov zaznamenali prvý krát pokles v predajoch. Na druhej strane sa však zvýšil záujem o nákup hybridných vozidiel, ktoré sú aj napriek batériám stále vybavené spaľovacími motormi. Pozitívnou správou je, že tento rok sa automobilom s elektrickým pohonom prvý krát podarilo prekonať hranicu 50 % z celkového predaja.
Z 50,4 % je však až 29,7 % hybridov, čo bohužiaľ neprispieva k splneniu vízie s nahradením všetkých spaľovacích motorov za automobily s plne elektrickým pohonom. Dôvodom poklesu môže byť aj relatívne vyššia cena elektromobilov v niektorých, najmä cenovo senzitívnych segmentoch. Na splnenie cieľa teda bude potrebné znížiť cenu EV a týmto krokom zaujať väčšie spektrum zákazníkov.
Mohlo by vás zaujímať:
- Test Škoda Enyaq 85 Loft: Malý krok pre výrobcu, veľký skok pre používateľa
- Elektromobil Renault 5 E-Tech electric: Poznáme prvé ceny. Podarilo sa podliezť hranicu 25 000 eur?
- ZSE Drive spúšťa inovatívnu službu Virtuálna batéria pre elektromobil
Európsky trh s elektromobilmi už v dnešnej dobe síce ponúka niekoľko modelov aj od čínskych výrobcov za výhodnejšiu cenu, no predaj dovážaných vozidiel nevplýva pozitívne na ekonomiku štátov. Do konca roka 2024 sa ešte štatistiky určite výrazne zmenia a možno sa opäť podarí výrobcom automobilov so spaľovacími motormi vrátiť sa nad hranicu 50 % z celkových predajov.