Okrem návrhu, predstavenia a uvedenia nových modelov hrá v automobilovom priemysle veľkú úlohu takisto predaj a distribúcia jazdených automobilov. Ide o šikovný spôsob “recyklácie” starších vozidiel, získania nových zákazníkov či o akúsi skúšku zo strany zákazníka v prípade menej známej značky. Preto Tesla aktívne podporuje svoj oficiálny “Tesla bazár“, ktorý nazýva “Used Inventory”.
Príbeh jazdených elektromobilov prináša úspech
Na túto dôležitú skutočnosť nezabúda ani automobilka Tesla. Napriek cenovej hladine nových modelov je nemenej atraktívna takisto ponuka jazdených elektromobilov. Spoločnosť Tesla zaznamenala na poli jazdených vozidiel medziročný nárast zisku o 154,1 milióna dolárov. S odstupom času začali zákazníci Tesly kupovať nové modely, pričom tie staršie sa začali logicky objavovať na viacerých inzertných portáloch.
Samotný výrobca prispieva k predaju jazdených vozidiel ich umiestnením na portáli cars.com. Môže ísť o lákadlo najmä pre amerických zákazníkov, ktorí sú v niektorých štátoch limitovaný.
Anti-Tesla zákon?
Štát Michigan má v platnosti ľudovo nazývaný anti-Tesla zákon, ktorý umožňuje predaj nových automobilov len prostredníctvom franšízových automobilových predajcov. Tesla tvrdí, že ich tento zákon diskriminuje a snaží sa ho obísť istými chodníčkami. Zákazníci si napríklad môžu objednať svoje vozidlo online, musia si ho však vyzdvihnúť v okolitých štátoch Ohio či Illinois, kde daný zákon nemá dosah.
Spoločnosť Tesla môže aktívnym predajom jazdených automobilov získať novú skupinu zákazníkov. Po vyskúšaní “jazdeniek” je potom šanca, že si v prípade spokojnosti si spokojní majitelia kúpia úplne nový model značky. S týmto krokom súvisí aj plán pre budovanie nových servisných stredísk. Spoločnosť Tesla plánuje zamestnať až 1 400 nových technikov a otvoriť ďalších 100 servisných stredísk. Ich počet tak celosvetovo stúpne na 250.
Zdroj: teslarati.com