Agentúra Ipsos RDA uskutočnila prieskum ohľadom pripravenosti predajcov vozidiel na predaj elektromobilov. Pomocou nasadených “mystery” agentov sa snažila o fiktívne nákupy elektromobilov u konkrétnych predajcov. Ich skúsenosti boli žiaľ prevážne negatívne.
Autori štúdie záujemcov o elektromobily vopred upozorňujú, že nákup či stretnutie s predajcom elektromobilov nemusí byť zrovna príjemným zážitkom. Ukazuje sa, že personál showroomov je vo väčšine prípadov v súvislosti s tematikou elektrických modelov absolútne nepripravený. Zákazníci tak u predajcov nenájdu odpovede na svoje otázky, či relevantné informácie, na základe ktorých by sa rozhodli pre kúpu elektromobilu. Čo je však horšie, tak u nich v mnohých prípadoch nenájdu ani samotné elektrické vozidlá, o ktoré majú záujem. A keď už, tak prevažne len jeden model, ktorý sa snažia silou mocou predať, namiesto toho aby zákazníkovi ponúkli model či verziu, ktorá by najviac vyhovovala ich požiadavkám.
Nechcete hybrid?
Tí predajcovia, ktorí nemajú skladom žiadne elektrické vozidlo sa v mnohých prípadoch snažia zákazníkom predať hybridné či dokonca spaľovacie vozidlá, namiesto toho, aby požadovaný elektromobil objednali. Taktiež takmer vôbec neponúkajú zákazníkom možnosť skúšobnej jazdy, ktoré sú najpresvedčivejším dôkazom kvalít elektromobilov. Záujemcovia tak musia o skúšobnú jazdu požiadať sami.
Bez systémového vzdelávania
Netreba však hádzať všetkých predajcov do jedného vreca. Našli sa aj pozitívne výnimky. Prekvapujúce však bolo to, že jeden predajca konkrétnej značky bol na predaj elektromobilov pripravený dobre a iný predajca zas úplne nedostatočne. To znamená, že zástupcovia automobiliek nemajú žiadnu systémovú stratégiu pre prípravu svojich predajcov.
Pre úplnosť dodávame, že prieskum bol vykonaný septembri a októbri tohto roku v rámci 10 najväčších amerických trhov s elektromobilmi. Mystery agenti navštívili 141 predajcov 11 značiek (s výnimkou Tesly), ktoré majú vo svojom portfóliu elektromobily. Jedná sa teda o prieskum predajcov v USA, sme ale presvedčení o tom, že podobných výsledkov by sme sa dočkali aj na iných trhoch. Veľmi radi by sme sa však mýlili. A čo vy? Aké máte skúsenosti s predajcami?
Zdroj: ipsos.com