MojElektromobil

Počas posledného týždňa sa vo svete elektromobility udialo hneď niekoľko zaujímavých vecí. Aby ste o žiadnu dôležitú informáciu neprišli, pripravili sme pre vás prehľad tých najzaujímavejších správ, ktoré prišli počas prebiehajúceho týždňa.

Vyskúšali sme si prvú jazdu s BMW i5

Len nedávno sme mali možnosť vyskúšať si na vlastnej koži ako jazdí elektrická novinka spoločnosti BMW. Vydali sme sa za ním, spolu s početnou slovenskou výpravou, do neďalekého Chorvátska. V slnečnom mestečku Rovinj už mali po sezóne a my sme si tak naplno mohli vychutnať jazdu na poloprázdnych cestách. Ako už z nadpisu môžete vyčítať, jazdili sme na najnovšej i5-ke. To však nebolo všetko. Okrem toho sme mali pre porovnanie možnosť vyskúšať si aj dieselový variant BMW 520d, no rovnako aj najnovšiu a zároveň najsilnejšiu i7-čku M70 xDrive.

Nový Enyaq už v príprave

Elektromobily Škoda Enyaq sa len nedávno dočkali čiastočnej modernizácie, ktorá so sebou priniesla vizuálne aj technické zmeny. A hoci by sme sa mali dočkať ešte jedného výrazného faceliftu s využitím dizajnového jazyka Modern Solid, Škoda už začína pracovať aj na priamom nástupcovi obľúbeného modelu Enyaq. Klaus Zellmer prezradil okrem iného aj to, že Škoda už koncom tohto desaťročia začne využívať podvozkovú platformu SSP. Práve nástupca súčasnej generácie modelov Enyaq má byť prvým elektrickým modelom koncernu Volkswagen, ktorý prejde z platformy MEB na novinku SPP.

Pozrite si video s konferencie eFleet Day 2023 Truck & Bus

Na podujatí eFleetDay 2023 Truck&Bus v Šamoríne sa predstavili najzaujímavejšie koncepty elektrifikácie nákladnej a autobusovej dopravy, ktoré majú potenciál už v blízkej budúcnosti prispieť k zásadnému zníženiu emisií z dopravy nielen na Slovensku, ale v rámci celej Európy. Okrem zástupcov najznámejších automobiliek Daimler Truck & Bus, SCANIA, MAN, Volvo a Renault Trucks, finančnej inštitúcie ČSOB Leasing a logistického odborníka DB Schenker boli priamo na mieste aj zástupcovia prevádzkovateľov nabíjacej infraštruktúry ZSE Drive, Greenway, ejoin a Siemens, ktorí sa spomínaným oblastiam aktívne venujú.

Testovali sme luxusný elektromobil od Mercedes-Benz

Rad EQ od Mercedes-Benz sa poriadne rozrastá. O SUV modely je na Slovensku podstatne väčší záujem ako o tie klasické. A preto príchod EQS SUV a EQE SUV na slovenský trh bol veľmi dôležitý. EQE SUV sa na drahšie EQS SUV mimoriadne podobá a z diaľky je naozaj náročné ich rozoznať. Aké je, ako jazdí a čo sa nám na ňom páči? Toto je test elektromobilu Mercedes-Benz EQE SUV. Vozidlo je v ponuke s piatimi elektrickými motorizáciami. Ja som konkrétne testoval EQE 500 4MATIC SUV s náhonom na všetky štyri kolesá a najväčším dostupným akumulátorom. V ponuke sú aj dve rýchlejšie AMG verzie.

Takto má vyzerať prvé elektrické kombi od Volkswagenu

Volkswagen odhalil prvé fotografie ešte maskovaného kombi modelu elektrického modelu ID.7 a súčasne uviedol nové meno: ID.7 Tourer. Nový model by mal byť uvedený na európskom trhu v roku 2024 s množstvom priestoru a vysokou účinnosťou. Volkswagen je jedným z najúspešnejších svetových výrobcov modelov kombi. Už viac ako 60 rokov ponúka praktické modely, ktoré boli doteraz označované ako Variant alebo Shooting Brake (v prípade modelu Arteon). S novým ID.7 Tourer nám značka dáva prvý pohľad na svoje prvé úplne elektrické kombi, ktoré chcú predstaviť v roku 2024. Aerodynamická karoséria je najlepším základom pre dlhé dojazdy.

Priniesli sme ďalšie informácie o zdraví batérie, tentokrát po prejdení 100 000 km

Volkswagen ID.3 často verejne čelí kritike. Získal si povesť elektrického automobilu, ktorý nebol dôkladne vyvinutý a bol uvedený na trh s najlacnejšími materiálmi najmä v interiéri. Hlavným problémom tiež boli neustále komplikácie spojené s programovaním softvéru. VW preto sľúbil nápravu. Avšak veľká aktualizácia softvéru pre staršie modely ID na verziu 3.x, oznámená začiatkom roku 2022, bola dlho očakávaná. Nebola inštalovaná metódou OTA (over the air), ale musela byť inštalovaná manuálne od polovice roku 2023. Odvtedy boli zaznamenané určité vylepšenia. Inžinieri z Technologického centra v Landsbergu, ktorí denne využívajú ID.3, veľmi dobre poznajú tento elektromobil z Wolfsburgu. Za dva a pol roka s ním prešli 100 000 km.

4. novembra 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+