MojElektromobil

Počas ostatných dní sa vo svete elektromobility udialo hneď niekoľko zaujímavých vecí. Aby ste o žiadnu dôležitú informáciu neprišli, pripravili sme pre vás prehľad tých najzaujímavejších správ, ktoré prišli počas minulého týždňa.

Francúzi budú elektromobily využívať tak, ako nikde inde na svete. Pridajú sa aj ďalší

Francúzsko je pripravené na uvedenie komerčnej ponuky technológie vehicle-to-grid (V2G), ktorú zabezpečia spoločnosti Mobilize (dcérska spoločnosť Renaultu) a The Mobility House. Táto technológia umožňuje inteligentné zapojenie batérií elektromobilov do elektrickej siete a zároveň umožňuje vozidlám vracať elektrickú energiu späť do siete.

Dostali sa ceny elektromobilov na úroveň cien spaľovákov? Prvá lastovička ľudovej triedy

Najnovší crossover Opel Frontera z koncernu Stellantis prichádza vo viacerých konfiguráciách. Či už so spaľovacími motormi alebo aj ako elektromobil. Na výber je tiež vozidlo s piatimi alebo siedmimi miestami na sedenie, no pre fanúšikov elektromobility je najzaujímavejšie to, že Frontera ako elektromobil nestojí viac v porovnaní so spaľovacou verziou.

Koľko batériových elektromobilov máme na Slovensku? Toto je aktuálne číslo!

Už v budúcom roku budú musieť automobilky znížiť flotilové emisie novoregistrovaných vozidiel o 15 % oproti roku 2021 na cieľových 93,6 g CO2/km. Výrobcovia majú viacero možností, ako to dosiahnuť, napríklad aj zvýšením predaja menších vozidiel. Každý predaný elektromobil však zásadne zlepšuje celkový priemer predanej flotily a preto sa budú výrobcovia snažiť ich predávať čo najviac.

Test Ssangyong Torres EVX: Osvedčilo sa nám mohutné elektrické SUV za cenu kompaktného hatchbacku?

Prvým elektromobilom juhokórejskej automobilky bol model Korando e-Motion, ktorý bol predstavený ešte v roku 2021 a ponúkol batériu s kapacitou 61,5 kWh. Tá mu zabezpečila dojazd 339 km podľa WLTP. Síce sa dal v Európe zakúpiť aj ako čistý elektromobil, na náš trh sa dostal len so spaľovacím motorom. Novinka Ssangyong Torres EVX sa tak stáva prvým čistým elektromobilom automobilky predávaným na Slovensku.

IONITY Zvolen: Nová lokalita je oficiálne v prevádzke. Toto ponúka

IONITY dnešným dňom spúšťa do prevádzky dlhodobo pripravovanú lokalitu Zvolen, Obchodná 9. Nabíjacie stanice sú umiestnené v blízkosti reťazca Tesco a prevádzok rýchleho občerstvenia. V blízkom okolí sú k dispozícii aj nabíjacie stanice ďalších známych prevádzkovateľov.

Škoda Elroq oficiálne: Poznáme slovenské ceny. O koľko podliezli konkurenčné elektrické SUV?

Odhalený elektromobil Škoda Elroq totiž prichádza ako prvý model s novým dizajnovým jazykom Modern Solid. Už v blízkej budúcnosti tak môžeme očakávať ďalšie vozidlá v podobnom štýle. Teraz poznáme slovenský cenník.

Exkluzívne: Boli sme pri otvorení unikátnej fabriky na recykláciu batérií z elektromobilov. Ako to tam vyzerá?

Aký je postup prípade, že batéria už nie je vhodná na ďalšie použitie, a nestačí v nej napríklad vymeniť jeden, či dva články? Napriek mnohým dezinformáciám šíriacich sa po internete však púť batérie z elektromobilu nebude končiť na skládkach, či v spaľovniach.

Obrovský záujem o elektromobily: Dotácie v Česku sa minuli za pár mesiacov. Ktorým značkám sa darilo najviac?

Spusteniu dotácií na elektromobily a nabíjacie stanice v Českej republike predchádzali dlhšie prípravy, no 18. marca tohto roka boli úspešne spustené. Na dotačný program bolo vyhradených 1,95 miliardy Kč (takmer 80 miliónov eur). Program bol vypísaný na 2 roky alebo do vyčerpania uvedenej sumy.

Splniť emisné limity v roku 2025 by nemal byť problém. Automobilky ale musia predať viac elektromobilov

ICCT (Medzinárodná rada pre čistú dopravu) zverejnila štúdiu o požiadavkách 10 najväčších výrobcov automobilov na zníženie emisií oxidu uhličitého, aby splnili limity Európskej únie pre vozový park na rok 2025. Výsledkom je, že automobilky musia zvýšiť svoj podiel predajov elektromobilov približne o 12 percent. Zo súčasných 16 na 28 percent.

27. októbra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+