MojElektromobil

Posledný víkend sa v Paríži konalo podujatie Formuly E. Preteky boli poriadne vybičované, keď sa hneď na úvod z pole position tešil Pascal Wehrlein z Mahindry.

Netešil sa však dlho. Vedenie pretekov mu oznámilo nepríjemnú správu po ktorej boli obaja pretekári Mahindry vyškrtnutí z výsledkov kvalifikácie. Porušili pravidlo o povinnom minimálnom tlaku v pneumatikách, ktorého dolná hranica je nastavená na 1,60 baru. Oficiálne hodnoty pneumatík oboch pretekárov boli po základnej časti kvalifikácie premerané dvakrát a tretíkrát ešte aj po boji o Super Pole, no vždy dosiahli len hodnoty 1,48 až 1,56 baru.

„Spravili sme chybu,“ priznal manažér Mahindry Joan Orus uvedomujúc si, že porušil pravidlá stanovené Michelinom. „Vyzerá to tak, že nástroje, ktoré používame na meranie tlaku v pneumatikách, sú chybné. Možno neboli správne nakalibrované. Dnes bolo chladno a asi sa to zhoršilo, pretože oficiálny merací prístroj a ten náš vykazovali veľký rozdiel.“

Kvôli premenlivým podmienkam sa v Paríži štartovalo za bezpečnostným vozidlom, takže Rowland si bez väčších problémov udržal vedenie. V desiatej zákrute však spravil amatérsku chybu a zapichol to do bariéry – v pretekoch pokračoval, ale na konci poľa. Do čela sa tak dostal jeho kolega Buemi, ktorý sa však Frijnsovým útokom napokon neubránil a navyše dostal defekt.

Dážď následne zosilnel a viacero jazdcov malo značné problémy, no Frijnsa už pod veľký tlak nikto nedostal. Druhý prešiel cieľom André Lotterer (Techeetah), tretí skončil Daniel Abt (Audi). Šancu na pódium mal aj Felipe Massa, ale uprostred pretekov spravil zbytočné hodiny a nakoniec skončil až deviaty.

Pripomenúť nezabudnime ani skutočnosť, že ôsme preteky vyhral ôsmy jazdec. O jednu sériu sme však už prišli: druhýkrát v sezóne triumfoval pretekár Envisionu Virgin – v treťom podujatí ročníka sa to podarilo Frijnsovmu kolegovi Samovi Birdovi. Doposiaľ to bolo sedem jazdcov zo siedmich rôznych zoskupení. Vo vedení šampionátu sú napokon dvaja najúspešnejší muži týchto pretekov, Frijns má 81 bodov a Lotterer 80. Tretí António Félix da Costa má 70 bodov, štvrtý Lucas di Grassi rovnako. Medzi tímami má Techeetah 142 bodov, Envision Virgin 135 a Audi 129.

„Posledná vec, ktorú v pretekoch chcete, je dážď,“ usmieval sa šťastný víťaz. „Všetkým sa nám to poriadne kĺzalo a v jednom okamihu sme všetci lietali mimo trate. Aj ja som narazil, bolo to ozaj veľmi náročné. Bolo ťažké vytušiť, čo dážď s traťou spraví. André za mnou čakal na moje chyby, neprestajne som bol pod tlakom. Oddýchol som si len počas žltých fáz, ale určite to boli jedny z najťažších pretekov, aké som kedy absolvoval.“

„Z môjho pohľadu bolo najrozumnejšie to, aby som sa hlavne pokúsil prísť do cieľa,“ skonštatoval Lotterer. „Potom začalo pršať a bol strašne zlý výhľad. Snažil som sa len o to, aby som ostal na trati. Miestami som okrem toho naznačoval tlak, len pre prípad, ak by ho to náhodou podnietilo k nejakej chybe.“

Najbližšia ePrix sa uskutoční 11. mája v uličkách Monte Carla.

Hlavný partner podujatia Formula E je ABB.

 

2. mája 2019
Zdroj: Allianz

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+