MojElektromobil

Projekt NEXT-E, ktorý zgrupuje množstvo významných spoločností a automobiliek dostal obrovský grant od Európskej únie. Vďaka nemu vznikne až 252 rýchlonabíjacích staníc pre elektromobily na Slovensku, v Českej republike, Maďarsku, Chorvátsku, Slovinsku a Rumunsku.

Nedávno sme vás informovali o 3 projektoch, ktoré počítajú s budovaním nabíjacej infraštruktúry pre elektromobily na Slovensku. Najväčší z nich je už oficiálne schválený, pričom k dispozícii už máme podrobnejšie informácie.

Projekt NEXT-E sa uchádzal o financovanie v rámci programu Connecting Europe Facility, ktorý zastrešuje Európska komisia. Ten bol spustený ako súčasť nástroja pre prepájanie Európy, tzv. CEF. Projektu na napokon podarilo získať najväčší grant na podporu elektromobility spomedzi všetkých uchádzačov. Európska komisia naň v rámci spolufinancovania vyčlenila 18,84 milióna eur.

Náš tip
Plán EÚ: Povinné budovanie nabíjacích staníc v nových a zrekonštruovaných budovách

nabijacie stanice

Za tieto peniaze sa vybuduje 222 rýchlonabíjacích staníc rôznych štandardov s výkonom 50 kW a 30 ultrarýchlych nabíjačiek s výkonom od 150 do 350 kW. Tie budú rozmiestnené popri hlavných dopravných koridorov, ako aj v rámci siete TEN-T, v spomínaných krajinách ako Slovensko, Česko, Maďarsko, Chorvátsko, Slovinsko a Rumunsko.

Konzorcium a plán projektu NEXT-E

Na projekte NEXT-E spolupracujú významné spoločnosti z oblasti energetiky a automobilového priemyslu. A to BMW, Nissan, E.ON Group (v SR Západoslovenská energetika), MOL Group, PETROL a Hrvatska elektroprivreda.

Plán projektu NEXT-E:

  • Detailný plán siete (vypracovanie štúdie).
  • Informačné a komunikačné technológie (vypracovanie štúdie).
  • Dvojfázový pilotný projekt rozmiestnenia nabíjacích staníc.

Prvé práce na projekte boli zahájené v tomto roku, pričom by mal byť dokončený do konca roka 2020.

Zdroj: BMW, titulná fotografia: wired.com

17. júla 2017

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+