MojElektromobil

Prešlo už niekoľko mesiacov od doby, kedy sme si mohli prvýkrát zajazdiť na vtedy ešte novom Mercedes-Benz EQS SUV. Teraz sa nám znova naskytla príležitosť si na vlastnej koži po prvýkrát vyskúšať ďalšie plne elektrické SUV spoločnosti. Novinka s názvom Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic je o niečo menšia, no zato rovnako efektívna ako jeho predchodca. Za jeden deň toho až toľko nestihnete, no toto sú naše poznatky a prvé dojmy z vozidla.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic: Dizajnovo sa mnoho nezmenilo

Ako sme si už mohli všimnúť pri predchádzajúcich elektrickým modeloch triedy EQ, dizajnovo sa výraznejšie neodlišujú. Pre laika je takmer nemožné medzi sebou rozoznať niektoré modely, ako napríklad EQS od EQE a podobne. Ostatné automobilky svoje elektrické modely viac od seba odlišujú, no Mercedes sa vydal inou cestou. Na druhej strane sa im tieto dizajny osvedčili, a najmä v tom, že všetky takéto modely majú veľmi nízky koeficient odporu vzduchu. Konkrétne EQE SUV ho má na úrovni 0,25.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic
Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár

Výkonovo veľmi slušný elektromobil

Elektromotor, ktorý poháňa všetky štyri nápravy aj v prípade tohto SUV by bol schopný poraziť nejedno športové auto. Aspoň teda pri riadnom šprinte. Celkový systémový výkon až 300 kW (408 koní) pri 858 Nm krútiaceho momentu je naozaj cítiť. Ako tomu býva pri každom elektromobile, odpich je okamžitý, no oproti konkurenčnému BMW má rozbeh nastavený oveľa plynulejšie. BMW vás doslova kopne pri pritlačení pedálu na podlahu, Mercedes to má (aspoň pre mňa) vyriešené oveľa pohodlnejšie.

Zrýchliť z 0 na 100 km/h dokáže za 4,9 sekundy pri ideálnych podmienkach. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 210 km/h, čo je možno aj viac ako vôbec potreba. Elektromotor čerpá elektrickú energiu na svoj chod z batérie, ktorá má kapacitu rovných 100 kWh (90,6 využiteľných). To vám podľa WLTP zabezpečí až 508 km dojazd. Nejde však o najľahšie auto, čo pocítite hneď pri prvej jazde. Výkonovo to zvláda famózne, no vyššiu váhu aj vďaka rozmerom pocítite. Minimálne z môjho pohľadu som sa tak cítil.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár
Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár

Čo má Mercedes naozaj zvládnuté je vzduchový podvozok. Ten do tohto modelu neuveriteľne zapadá a vy sa aj na slovenských cestách dokážete cítiť príjemne. Záleží však od zvoleného jazdného režimu. Ak ste v športovom režime, vozidlo vám stvrdne, naopak v režime Comfort jazdíte “ako v bavlnke”. V našej výbave nechýba ani 360-stupňová kamera, ktorá výrazne dokáže pomôcť pri parkovaní aj menej skúseným vodičom. Aktívny systém udržiavania sa v jazdnom pruhu spolu s adaptívnym tempomatom umožňujú aj chvíľkovú “autonómnu” jazdu. Volantu sa však môžete pustiť len na menej ako 10 sekúnd, hneď na to vás vozidlo upozorňuje na opätovný dotyk.

Veľká batéria s podporou rýchleho nabíjania

Ako som už spomenul, batéria má kapacitu 100 kWh, čo znamená, že aj rozmerovo je väčšia ako pri niektorých konkurenčných elektromobiloch. To sa odrazilo aj na váhe vozidla, ktorá dosahuje 2 560 kg. To je o 504 kg viac ako váži konkurenčná Tesla Model Y, no o cca 250 kg menej ako jeho príbuzný EQS SUV. Batériu dokážete nabíjať maximálnou rýchlosťou až 173 kW, prípadne 11 kW pri AC nabíjaní.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic
Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár

Pri pomalom(11 kW) nabíjaní tak dokážete nabiť z 0 na 100 % za približne 9 hodín a 45 minút. Pri rýchlom(173 kW) dokážete nabiť z 10 na 80 % už za 28 minút. To sa rovná približne 680 nabitým kilometrom za hodinu. Keďže sme vozidlo mali len na jeden deň, nabíjanie sme si na vlastnej koži nevyskúšali. Mercedes však patrí k najspoľahlivejším a najpokrokovejším firmám v tejto oblasti. Dokonca aj ich plug-in hybridy môžete nabíjať rýchlym nabíjaním.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic: Vyššia váha sa odrazí aj na spotrebe

Počas testovacej jazdy sme čo-to pomerali aj zo spotrieb. Zamerali sme sa najmä na spotrebu pri mestskej jazde, ale aj na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Pri pokojnej jazde v meste sa pohybovala spotreba niekde na úrovni 19,8-20,2 kWh/100 km. Na diaľnici sme pri konštantných 130 km/h namerali spotrebu na úrovni 24,5 kWh/100 km. Na diaľnici sme to však testovali pre krátkosť času len na kratšom úseku, výsledné hodnoty sa tak môžu od reálnych mierne odlišovať.

eqe suv
Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár

Vo vnútri sa cítite kráľovsky

Absencia klasického motora sa priamoúmerne odzrkadlila na veľkosti vnútorného priestoru. Nedávno sme vám priniesli test modelu GLC 300de 4matic, ktoré bolo presným opakom v tomto ohľade. Tam však išlo o plug-in hybrid, čiže veľa miesta zaberal spaľovací motor a sediaci vzadu sa nemuseli cítiť najpríjemnejšie. Pri EQE SUV sa však nech už sedíte kdekoľvek cítite naozaj ako v limuzíne.

eqe suv 500
Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic | Zdroj: Filip Spevár

Predné sedadlá sú vybavené masážnou funkciou, ktorú si buď zapnete sami, alebo sa prehodíte do jazdného režimu Relax a vtedy sa vám zapína automaticky na 30 minút. Čo už je štandardom je to, že sedadlá sú elektronicky nastaviteľné pomocou tlačidiel na dverách. Ide o veľmi šikovné riešenie a ocenia ho najmä tí, ktorí majú menej skúseností s technickými vymoženosťami. Tí tak nemusia hľadať len pomocou hmatu tlačidlá na nastavenie ideálneho komfortu.

Vašu pozornosť upúta najmä stredový panel infotainmentu, pomocou ktorého ovládate takmer 90 % funkcií vozidla. Okolo neho sa nachádza “drevené” obloženie, ktoré pridáva pocit kvality. Celý vnútorný priestor je primárne biely, a to od sedačiek po koberčeky a dvere. Okrem toho tu nájdete ešte prvky modrej, ktorá v semišovom vyhotovení pokrýva priestor pod oknami a čelným sklom. Tento prvok chválili všetci, ktorí mali tu česť sa do elektromobilu posadiť.

Mercedes-Benz EQE SUV 500 4matic: Aká je jeho cena?

Model Mercedes-Benz EQE SUV 500 si môžete zakúpiť v sériovej výbave už od 105 120 €. Náš testovací model však dostal vyššiu výbavu, za ktorú si priplatíte až na 130 704 €. Ide o variant výbavy s názvom Electric Art Premium Plus, ktorý sám o sebe má cenovku na úrovni 18 078 €. Zahŕňa napríklad 3D ozvučenie Burmester, nabíjací kábel pre domáce nabíjanie, náladové osvetlenie, 360-stupňovú parkovaciu kameru, Keyless-GO, bezdrôtové nabíjanie zariadení alebo napríklad aj balík asistenčných jazdných systémov plus. Spomenúť môžeme aj vzduchový podvozok, za ktorý si priplatíte 2 100 €.

Galéria

Moje TOP 3:

  1. 3D Audio systém Burmester
  2. Natáčanie zadnej nápravy o 10 stupňov
  3. Prepracované vnútorné sedenie
elektromobil
Vzhľadom podobné svojmu staršiemu bratovi, modelu EQS SUV | Zdroj: Filip Spevár

Náš tip
Test Volvo XC60 Recharge: Čo ukázalo toto SUV po facelifte?
30. júla 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+