MojElektromobil

’Už budúci víkend si budú môcť návštevníci košického Salónu elektromobilov pozrieť niekoľko elektrických chuťoviek. Okrem luxusu na kolesách v podobe Mercedesu EQS sa tam objaví aj dlho očakávaný Model Y. Samozrejme, nehovoríme o „Ypsilonke“ od Lancie, ale o modeli od americkej Tesly.

Tesla Model Y
Tesla Model Y | Foto: DriveTesla.sk

Zároveň vám vďaka nášmu priateľovi Jaroslavovi Kapšovi, ktorý je v komunite elektromobilistov známy aj pod prezývkou Jairo, môžeme priniesť úplne prvé jazdné dojmy z tesláckej novinky, tak ako ich Jairo navnímal pri prevoze Modelu Y z Mníchova do Bratislavy…

To, čo má Model Y aj Model X, a v trojkách to absentuje, je biodefence filter. Môžete ísť kamkoľvek – aj medzi zombíkov aj do covid prostredia – a prežijete.

„Priatelia, veziem na Slovensko prvú Teslu Model Y a je to nádherný zážitok. To, čo vidím, hlavne nado mnou, je panoramatická strecha, ktorá prechádza až úplne dozadu nad opierky zadných sedadiel. Samotné auto je priestranné a veľmi komfortné. Vnímam ho ako ideálne auto pre štvorčlennú rodinu, kde sa podľa mňa zmestí takmer všetko, čo potrebujete.

Tesla Model Y
Tesla Model Y | Foto: DriveTesla.sk

Čo sa týka rovnakých vecí v porovnaní s Modelom 3, tak je to klasický displej. Máme tu takisto EAP autopilota. Toto auto je zvonku sivé. Vnútri je nádherný biely interiér. Veľmi krásne vyladený, aj čo sa týka detailov na volante, okolo volantu alebo na dverách. Dizajn je veľmi podobný Modelu 3, má mať až 90 % rovnakých súčiastok.

Tesla Model Y
Tesla Model Y | Foto: DriveTesla.sk

Autopilot, riadenie a nastavenie ovládania sú úplne rovnaké. Interiér je rovnaký ako pri Modeli 3 (2021). Čo sa týka rozdielov, ktoré si človek všimne na prvý pohľad, tak Model Y je výrazne vyššie a masívnejšie auto. Vnútorný priestor je obrovský, krásny, priestranný a svetlý. Zdá sa mi, že spätné zrkadielka sú vyššie, alebo oproti trojke trošičku užšie. Má rovnako dvadsiatky kolesá ako Model 3 Performance, ale tým, že profil pneumatík je trochu vyšší, tak jazda je komfortnejšia. Človek má aj vďaka tomu menší strach z prejazdu cez obrubníky. Čo sa týka ďalších zásadných rozdielov, pri tomto aute máme vyhrievaný volant, čo pri starších trojkách nie je. Zvuk audiosústavy je veľmi porovnateľný s Modelom 3. Mám pocit, že v dôsledku trošku väčšieho priestoru sa zvuk oproti trojke trošku stráca. Audio je ale rovnako ako pri Modeli 3 Long range a Performance úplne fantastické. Toto je model Long range, takže z Mníchova do Bratislavy absolvujeme jednu 20-minútovú prestávku na nabíjanie.

To, čo má Model Y aj Model X, a v trojkách to absentuje, je biodefence filter. Môžete ísť kamkoľvek – aj medzi zombíkov aj do covid prostredia – a prežijete. Druhá zaujímavá vec, ktorú som si všimol je tá, že pod nohami vodiča nie je typický schod, ktorý nájdete v Modeli 3. Je výrazne menší vďaka tomu, že auto je vyššie. Ďalšia pekná vec, ktorá je na tomto aute  nová, je malé svetielko, vďaka ktorému lepšie vidíte do kufra. Stredový panel je v podstate rovnaký ako vo vydaní 2021, čo má svoje výhody aj nevýhody. Zistil som, že pri mojom posede a telefóne vo všetkých verziách 2021 to je tak, že odložím telefón na nabíjací bezdotykový port, ale nevidím horný panel displeja. Ďalej som zistil, že staršie modely mali vlastné USB porty v prednej časti stredového panelu, kde mi pripadali praktické, tie tam už teraz nie sú. Keď mám zapnutú navigáciu a súčasne nabíjam telefón, mám pocit, že sa nestíha úplne nabíjať, skôr udržuje baterku, preto mi ten káblik príde praktickejší.

Zdroj: DriveTesla.skĎalej musím skonštatovať, že auto je naozaj veľké. Luxusné, vysoké, výborne sa doňho oproti Modelu 3 nasadá, čo je príjemné aj pre dôchodcov. Obrovský vnútorný priestor je veľmi porovnateľný s Modelom X. Kufor má dve časti, dosky v podlahe sú krásne vyriešené a vymyslené tak, že keď ju zdvihnem, doska zapadne a drží, čo je obrovský upgrade voči Modelu 3. Pod nimi je znova veľa priestoru. TMY má tlačidlá, ktoré sklopia zadné sedačky. Vytvára sa tak ešte väčší priestor, kde si človek dokáže aj ľahnúť.

Veľkým upgradeom je 12-voltová zásuvka vzadu v kufri, čo Model 3 nemá. Na ľavej strane kufra má Model 3 bočný odkladací priestor. V Modeli Y je hlbší a je aj na druhej strane, čo považujem za veľkú výhodu, pretože sa sem zmestí veľa vecí a každá môže mať svoje miesto. Toto auto splní väčšinu potrieb pre 90 % ľudí a zatiaľ som z neho nadšený.“

https://www.drivetesla.sk/


Už Vám nič neujde!

Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom

29. augusta 2021

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+