Tesla Cybertruck vždy bola a pravdepodobne aj dlho ostane vozidlom, okolo ktorého je veľký rozruch. Odo dňa, kedy bola v roku 2019 odhalená vo forme prototypu, ju ľudia buď nenávidia, alebo milujú. Teraz, keď sa elektrický pickup dostáva do rúk čoraz väčšiemu počtu zákazníkov, máme možnosť prečítať si aj o reálnych skúsenostiach jej majiteľov.
Podľa portálu insideevs.com sa začalo ozývať množstvo vodičov, ktorí s novou Teslou Cybertruck stihli najazdiť viac ako 16 000 km. Niektorí z nich dokonca zdieľajú na rôznych fórach všetko – od spotreby energie cez náklady na poistenie až po dojazd. Pozrime sa bližšie na dvojmotorové testovacie vozidlo s pohonom všetkých kolies.
Tesla Cybertruck – proklamovaný a reálny dojazd
Začnime s dojazdom, ktorý bude potencionálnych kupcov Cybertrucku pravdepodobne najviac zaujímať. Kyle Conner, novinár z Out of Spec Motoring prejazdil na Cybertrucku celú noc aby zistil, ako ďaleko sa elektromobil dostane na plné nabitie. Celkovo prešiel 408 km, čo je o 20 % menej ako výrobcom proklamovaných 515 km. Tento test bol vykonaný pri relatívne konštantnej rýchlosti 112 km za hodinu, zatiaľ čo vonkajšia teplota bola približne 45 stupňov.
Cybertruck, ktorý už mal najazdených 16 000 km bol na tom z hľadiska dojazdu ešte horšie. Dvaja vodiči, ktorí používali elektromobil dlhšiu dobu uviedli, že maximálny dojazd s plnou batériou bol 331 km a 264 km pri 80 % stave nabitia batérie. Približne 70 % kilometrov bolo najazdených na diaľnici, zvyšných 30 % na mestských cestách, pričom sa započítala aj jazda v teréne v ktorom sa najazdilo viac ako 2 400 km.
Tesla Cybertruck a priemerná spotreba elektrickej energie
Priemerná spotreba energie po prejdení 16 000 km bola 599 Wh/mi (1 míľa = 1,6 km). Počas jazdy v meste toto číslo kleslo na 290 Wh/mi, pri jazde po diaľnici číslo občas vyskočilo na 900 Wh/mi. Pokiaľ ide o nabíjanie, tento konkrétny Cybertruck bol z väčšej časti dobíjaný v domácich podmienkach. Vodiči tvrdia, že nabíjanie prostredníctvom V2 Supercharger je veľmi pomalé a že doplnenie batérie môže trvať až dve hodiny.
V prípade novších V3 stojanov je nabíjanie o čosi rýchlejšie, pričom dobitie batérie na 70 % stále trvá viac ako hodinu. Najnovšie nabíjačky V4 neboli v prípade tohto testu vôbec k dispozícii. Pri domácom nabíjaní bolo auto nastavené tak, aby sa prestalo dobíjať po dosiahnutí 90 % kapacity batérie, z dôvodu šetrného prístupu. S nástenným konektorom Tesla Gen 3 trvá dobitie 8 až 14 hodín pri 32 alebo 48 ampéroch.
Tesla Cybertruck a rôzne problémy
Počas prvých 16 000 km sa vyskytli aj rôzne problémy ako napríklad zhasnutie hlavnej obrazovky pri nízkom stave nabitia batérie. Niektoré časti karosérie nie sú vôbec vodotesné, ako tvrdí výrobca a podľa všetkého nie je Cybertruck na ceste ani najtichší. Pôvodne sa pickup dodával so sadou terénnych pneumatík a diskami Aero, ale po približne 2 700 km boli vymenené za sadu celoročných pneumatík. Po výmene pneumatík vodiči povedali, že nezaznamenali výrazný rozdiel v spotrebe energie.
Aby sme však iba nekritizovali, existuje aj niekoľko pozitív napr. v podobe prepracovaného zvukového systému, sedadiel s možnosťou ventilácie, dobrého výhľadu pre pasažierov, výborných jazdných vlastností, veľmi dobrého zrýchlenia či steer by wire systému.
Celkovo vzaté, Cybertruck je autom snov, s nepresvedčivým dojazdom a pomalším nabíjaním. Hodnota vozidla za peniaze je však viac menej v poriadku. Tesla by sa mala ešte zamerať na vyriešenie niekoľko výrobných problémov. Inak prvé skúsenosti majiteľov s vysokým počtom najazdených kilometrov hovoria jasnou rečou.