Yiwei, nová značka elektromobilov skupiny JAC Group v Číne, za ktorou stojí Volkswagen, predstavila prvý elektromobil poháňaný sodíkovo-iónovou batériou. Správu priniesol portál electrek.
Nová značka koncernu Volkswagen
Yiwei je novým výrobcom elektromobilov v rámci skupiny JAC Group založenej začiatkom uplynulého roka. Volkswagen vlastní 50 % materskej spoločnosti JAC; druhých 50 % vlastní štát.
Volkswagen v roku 2021 investoval 1 miliardu eur do 50 % podielu v skupine JAC. Nemecká automobilka tiež prevzala kontrolu nad riadením existujúceho spoločného podniku na výrobu elektrických vozidiel so 75 % podielom.
Nový elektromobil je vybavený sodíkovo-iónovými valcovými článkami od spoločnosti HiNa Battery. Táto technologická spoločnosť so sídlom v Pekingu je prepojená s Inštitútom fyziky Čínskej akadémie vied.
Mohlo by vás zaujímať:
- Galaxy E8: 5-metrový sedan s dojazdom 500 km za menej než 25 000 eur?
- Športový elektromobil za 4 300 eur – v čom je háčik?
- Elektrická Škoda Elroq je už na montážnej linke v Mladej Boleslavi
Bude používať technológiu modulu UE spoločnosti JAC, štruktúru batérie typu “medový plást”. Tá je podobná batérii Blade spoločnosti BYD, ktorá sa používa v elektrických vozidlách Toyota, Kia a Ford. Možno ju tiež porovnať s technológiou CTP (cell-to-pack) spoločnosti CATL.
Dodávky nového elektromobilu Yiwei poháňaného sodíkovou batériou sa majú začať už začiatkom roka 2024.
Prvý elektromobil so sodíkovo-iónovou batériou
Spoločnosť JAC predstavila vo februári na autosalóne v Šanghaji model Yiwei 3, prvý elektromobil poháňaný sodíkovo-iónovou batériou. Model bol však uvedený na trh s batériou LFP, pričom spoločnosť JAC sľúbila, že príde aj verzia so sodíkovo-iónovým akumulátorom.
Automobilka odhalila aj model Sehol E10X poháňaný sodíkovo-iónovou batériou s kapacitou 25 kWh a energetickou hustotou 120 Wh/kg. Vďaka tomu by sa elektrický hatchback mohol pri nabíjaní 3C až 4C nabiť z 10 % na 80 % za 20 minút.