MojElektromobil

Koncernu Fiat-Chrysler Automobiles trvalo veľmi dlho, kým pristúpil k elektrifikácii. Nedávno však začal predávať novú generáciu svojho jediného elektromobilu Fiat 500e. Pozrite si jeden z prvých reálnych testov tejto mestskej štýlovky.

Taliansko-americká automobilová skupina FCA sa do elektromobility pustila neskoro. Žiadna zo značiek – Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati ani RAM – donedávna nemali v ponuke jediný elektromobil. V dobe, keď už všetky významné automobilky pochopili, že potrebujú čo najskôr elektrifikovať, aby vôbec prežili.

Jeden z následkov neaktivity FCA v elektromobilite je aj zaplatenie stoviek miliónov Tesle, ktorá koncernu pomohla splniť emisné normy v Európskej únii.

Ťažko povedať, prečo to FCA trvalo tak dlho. Môže to súvisieť aj s aktuálne prebiehajúcim spájaním korporácie s koncernom PSA. Teraz však už vyrába prvé kusy modelu Fiat 500e a do jeho výroby v Turíne investovala množstvo peňazí.

Fiat 500e La Prima (Foto: FCA)

Značka Fiat tiež oznámila, že elektrifikuje 60% svojich modelov už v budúcom roku, no vzhľadom na mmožstvo značiek v skupine je to stále málo.

Je pravdepodobné, že PSA (Peugeot, Citroen, Open a Vauxhall), prebudí k aktivite aj taliansko-americký koncern. Nový spoločný podnik sa má volať Stellanis a jeho výkonný riaditeľ bude Carlos Tavares.

Portál Electrek v spolupráci s britským Youtube kanálom Fully Charged otestovali model na cestách San Francisca a Kalifornie. Ružový cabriolet je dizajnová chuťovka vyrobená s citom pre detail. Veľmi jednoducho sa ovláda a je nabitý technológiami.

Nevýhodou je prirodzene málo miesta pre pasažierov a objem batožinového priestoru. Fiat 500e sa predáva aj v praktickejšej verzii “3+1”, ktorá má štvrté dvere pre komfortnejšie nastupovanie na zadné sedadlá. Zaujímavosťou je aj silná rekuperácia a inteligentný “Sherpa” režim.

Fiat 500e 3+1 (Foto: Fiat)

Model sľubuje 320 km dojazdu (WLTP) a 400 km dojazdu v mestských podmienkach. Nezávislá databáza údajov o spotrebe e-vozidiel (EV-database) však spomína reálny dojazd 250 km pri spotrebe 16,9 kWh/100km.

500e dostal 42 kWh batériu, DC nabíjanie do výkonu 85 kW a zrýchlenie z 0-100km/h za rovných 9 sekúnd.

S cenovkou od cca. 25-tisíc eur je tento model dostupnejšou voľbou v porovnaní s jeho priamym konkurentom Honda E. Ten ponúka oficiálne 220 km dojazdu cenovkou od 34 990€. Môže však zákazníka zaujať atypickým retro dizajnom, množstvom displejov vo vnútri alebo kávovarom na palube.

Pozrite si test modelu od Fully Charged:

2. decembra 2020
Zdroj: Fully Charged

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+