Náš čitateľ a podporovateľ Kristián mal včera jedinečnú možnosť otestovať európsku verziu Tesly Model 3. Prinášame vám prvé dojmy z prvej ruky.
“Som unesený!”
Toto bola jeho prvá suverénna odpoveď na našu otázku, aké sú jeho prvé dojmy. A to napriek tomu, že Kristián je na komfort Tesly už zvyknutý. Z Modelu S presedlal na Model X, pričom sám doposiaľ najazdil už viac ako štvrť milióna elektrických kilometrov.
Long Range Dual Motor
Verzia ktorú mal možnosť vyskúšať je Long Range Dual Motor, so štandardne dodávanými 18-palcovými “Aero Wheels”. Tie sú známe svojou výbornou efektivitou. Aj keď svojim vzhľadom nemusia vyhovovať každému, my ich silno odporúčame.
Pripomíname že kryty je možné dať dole, čím sa vzhľad zmení, a používať ich môžete napríklad iba na dlhé trasy či v zime.
Štandardne dodávané Aero Wheels: S krytom a bez krytu
Jazda
Kristián testoval Model 3 na diaľnici. Pri diaľničných rýchlostiach 130 – 140 km / h dosiahol bez akéhokoľvek pokusu o šetrnú jazdu zimnú spotrebu 206 Wh / km. Vonkajšia teplota síce dosahovala príjemných 10 stupňov, no kúrenie nevypínal – mal ho zapnuté na 22 stupňov Celzia.
Jazda bola veľmi komfortná a tichá. Odhlučnenie kabíny je vynikajúce, v porovnaní s Modelom X dokonca lepšie. Obzvlášť pri diaľničných rýchlostiach. Pri prudkom rozjazde počuť predný elektromotor, ten má vraj iný zvuk než v Modeloch S či X.
Audio
Kristián si veľmi pochvaloval aj dojem z prémiového audia. V menšej kabíne je zážitok z hudby úplne skvelý.
Citeľný rozdiel je aj pri telefonovaní cez Bluetooth – druhá strana potvrdila že vodiča je rozumieť oveľa lepšie než v Modeli X.
Priestor
Model 3 disponuje minimalisticky krásnym interiérom. V momente ako si sadnete na sedadlo vodiča vás upúta netradične dobrý rozhľad. Displej za volantom vám bude chýbať približne prvých 30 sekúnd – do momentu ako sa pohnete a začnete si užívať jazdu.
Pre pasažiera vzadu je Model 3 dokonca komfortnejší než Model S. Napriek tomu že Model 3 je cca o 20% menší od drahšieho Ska, je v ňom vzadu viac miesta na hlavu a stále dostatok miesta na nohy. Dojem urobila aj lakťová opierka a pohodlnejšia podpora hlavy.
U kufru Kristiánovi vadila hrana po sklopení sedadiel, či menší otvor, je však už zvyknutý na priestrannosť svojho SUV Modelu X.
Nabíjanie
Ako už určite viete, Model 3 prichádza do Európy s nabíjacím portom štandardu CCS. To je veľká výhoda, nakoľko umožňuje nabíjať na 99,9% rýchlonabíjačiek v Európe bez akéhokoľvek kábla či adaptéra. Tesla prestavuje svoje Superchargery pre podporu CCS veľmi rýchlo, podľa našich informácii by sa malo čoskoro dočkať aj Slovensko.
Okrem Superchargingu Kristián otestoval aj ďalšie spôsoby nabíjania. Štandardne dodávaný mobilný konektor je síce naozaj iba jednofázový, samotné auto má však 3-fázovú palubnú nabíjačku. Preto nie je problém nabíjať ho rýchlejšie.
Typ nabíjania | Rýchlosť nabíjania |
DC: Supercharging | 780 km / h |
AC: Wallbox * | 70 km / h * |
AC: 3-fázové UMC (3-fázová zásuvka 400V 16A) * | 67 km / h * |
AC: 1-fázové nabíjanie (klasická zásuvka 230V 16A) | 18 km / h |
* Uvedené rýchlosti trojfázového AC nabíjania platia pre Model 3 Long Range s 11 kW palubnou nabíjačkou. Verzia Mid Range a Standard Range majú podporovať iba 7,4 kW.
Zaujímavosti
- Na novú mobilnú nabíjačku pasuje aj pôvodný červený adaptér na 3-fázovú zásuvku 400V 16A. Nabíja iba jednou fázou, dokonca výrazne pomalšie než so štandardnou koncovkou do bežnej zásuvky (cca 10 km / h). Pre rýchlejšie nabíjanie je potrebný 3-fázový UMC alebo Wallbox.
- Ak majiteľ Modelu 3 náhodou narazí na ešte neupgradnutý Supercharger bez podpory CCS, dokáže na ňom nabiť aj prostredníctvom Type 2. Nabíjanie je v tomto prípade veľmi pomalé, ale stále možné.
- Na aute nie je vidno predprípravu na ťažné zariadenie. Z dobre informovaného zdroja z Tesly však máme informáciu, že Model 3 by mal túto možnosť v blízkej budúcnosti podporovať.
Mali by ste záujem vyskúšať jazdu v Modeli 3 aj vy?
Mohlo by vás zaujímať
Už Vám nič neujde!
Prihláste sa na odber noviniek súvisiacich s týmto vozidlom