MojElektromobil

Pod vedením priemyselného chemika Prof. Dr. Stephana von Delfta z Univerzity v Münsteri sa tím odborníkov z oblasti vedy a automobilového a batériového priemyslu zameral na efektívnejšie a ekologickejšie recyklačné postupy, ktoré by mohli ovplyvniť budúci dopyt po materiáloch v Európe. Ich štúdia, ktorá sa sústredila na kľúčové batériové suroviny ako lítium, kobalt a nikel, priniesla nové poznatky. Výsledky svojej práce, nazvanej „Smerom k dodávateľským reťazcom obehových batérií: Stratégie na zníženie dopytu po materiáloch a vplyv na ťažbu a recykláciu“ nedávno publikovali v časopise Resources Policy.

Výrazné úspory CO2 aj financií

Vedci vo svojej štúdii analyzovali obdobie rokov 2035 až 2040 a zistili, že kombinácia rôznych stratégií by mohla v ideálnom prípade zachrániť desať baní a 55 recyklačných závodov, ktoré produkujú emisie. To by predstavovalo úsporu 32 miliárd eur a podľa univerzity v Münsteri by optimalizácia ušetrila 32,5 milióna ton ekvivalentov oxidu uhličitého pre lítium, kobalt a nikel. Na tému upozornil portál Electrive.

Mohlo by vás zaujímať:

Podľa analytikov potrebný balík opatrení zahŕňa rýchlejšiu elektrifikáciu automobilového trhu, menšie batérie, „technologicky selektívne“ využitie batérií pre elektromobily v ich druhej životnosti, napríklad v stacionárnych systémoch skladovania energie, a zvýšené používanie LFP batérií v elektrických vozidlách.

recyklacia baterii
Zdroj: Electrive

“Výsledky sú dôležité pre tvorbu európskej politiky, pretože poskytujú odporúčania pre opatrenia, ako môžu nové nariadenia podporiť prechod, zvýšiť bezpečnosť dodávok surovín a posilniť strategickú autonómiu Európskej únie.”

Prof. Dr. Stephan von Delf

Metodologicky bola štúdia postavená na dynamickej analýze toku materiálu, ktorá umožňuje vypočítať budúci dopyt po lítiu, kobalte a nikle, ako aj množstvo recyklovateľných surovín, ktoré budú k dispozícii. Štúdia využívala údaje z aktuálnych výskumných prác a trhových predpovedí týkajúcich sa vývoja výroby a predaja batérií a súvisiaceho dopytu po surovinách.

Náš tip
Ako nabíjať elektromobil v horúcich letných dňoch?
26. júna 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+