MojElektromobil

V americkej Kalifornii prebieha pilotný projekt spoločnosti Redwood Materials, ktorý je zameraný na recykláciu batérií elektromobilov. Prešiel už prvý rok výskumov a spoločnosť oboznamuje verejnosť s prvými získanými informáciami v oblasti recyklácie, informuje electrek.

Redwood Materials založil v roku 2017 bývalý technický riaditeľ spoločnosti Tesla, JB Straubel. Okrem toho patril aj medzi prvých piatich zakladateľov Tesly. Začiatok programu spoločnosti Redwood Materials bol už pred o niečo viac ako rokom. Do pilotnej prevádzky zapojili spoločnosti Volvo a Ford.

redwood
Výsledky spoločnosti Redwood Materials | Zdroj: Electrek

Okrem týchto dvoch spoločností sa k nim neskôr pridali aj výrobcovia ako Audi a zvyšok VW Group. Minulý mesiac sa spoločnosti podarilo získať pôžičku vo výške 2 miliárd dolárov, ktorú použije na rozvoj svojho ďalšieho výskumu.

Umiestnenie prevádzky v Nevade je strategickým riešením, keďže Kalifornia je považovaná za najvyspelejší trh s elektromobilmi v celom USA. Zabezpečili si tak prístup k množstvu stárnucich hybridných aj elektrických batérií určených na recykláciu. Zaoberajú sa najmä NiMH(pri hybridoch) a Li-Ion(pri elektromobiloch) batériami. Prijal už celkovo 1 286 batérií z elektromobilov a 19 batérií z hybridných automobilov.

Celkovo tak pracovali s 226 796 kg batériového odpadu, z ktorých dokázali až viac ako 95 % zrecyklovať. Účinnosť je v tomto prípade na veľmi vysokej úrovni a máloktorá firma sa im dokáže v tomto ohľade priblížiť.

Okrem batérií z áut recyklujú aj batérie iných zariadení

Vďaka partnerstvu so spoločnosťou Audi má spoločnosť prístup aj k batériám starých telefónov, notebookov a podobných zariadení. Audi tieto batérie zbiera pomocou verejných zbierok v siedmich amerických štátoch. Ide o iniciatívu spoločnosti k tomu, aby viac priblížila recykláciu a jej dôležitosť koncovým používateľom.

Štatistiky o recyklácii batérií v USA | Zdroj: Electrek

Zákon o znižovaní inflácie spájal daňový kredit EV s požiadavkami na zdroje batérií, ktoré stanovujú, že „kritické nerasty“ sa musia ťažiť, spracovávať alebo recyklovať v USA alebo v krajine, s ktorou majú USA dohodu o voľnom obchode. Aj keď materiály pochádzajú z iného miesta, pokiaľ sú recyklované v USA, tak práve celej krajine vzniká konkurenčná výhoda, a recyklované batérie môžu ďalej poskytnúť domácim výrobcom.

Stratégiou spoločnosti Redwood je spojiť sa priamo s týmito výrobcami automobilov, aby sa obidvom stranám znížili náklady.

Náš tip
Automobilka NIO otvára svoju prvú stanicu na výmenu batérií v Dánsku
7. marca 2023

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+