Aktualizácia: Tohtoročný autosalón v Ženeve museli organizátori zrušiť. Dôvodom je nariadenie švajčiarskej vlády, ktorá v súvislosti so šírením koronavírusu zakázala akcie, kde počet účastníkov môže presiahnuť tisícku.
Elektrická ponuka Renaultu sa tento týždeň teší z novej posily. Predstavený bol mestský elektromobil Renault Twingo Z.E., pri ktorom automobilka zjavne siahne po agresívnej predajnej cene. Inak povedané, všetko nasvedčuje tomu, že pôjde o elektrické auto spadajúce do nižšej cenovej kategórie.
Renault uvádza, že novinka našla pri viacerých svojich komponentoch (batéria, nabíjací systém, elektromotor) inšpiráciu v aktuálne predávanom modeli Renault Zoe. To naznačuje, že vývoj nemusel byť príliš nákladný a táto skutočnosť sa odrazí aj na cene. Tá síce nateraz nebola uvedená, no celková rétorika poukazuje na “cenovú dostupnosť”.
Twingo Z.E. poháňa elektromotor s výkonom 60 kW a krútiacim momentom 160 Nm, ktorý sa stará o zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 12,6 sekundy. Vzhľadom na to, že auto v prvom ohľade cieli na prevádzku v meste, v špecifikáciách figurujú aj údaje pre zrýchlenie z 0 na 50 km/h. Svieti tu hodnota 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 135 km/h.
Veľkosť vozidla je uvádzaná nasledovne: 3615 mm (dĺžka) × 1646 mm (šírka) × 1541 mm (výška). Spomínaný je aj rázvor náprav 2492 mm, hmotnosť 1178 kg či objem batožinového priestoru 240 litrov v základe, prípadne 980 litrov pri sklopených zadných sedadlách.
Vo výbave sa nachádza aj dotyková obrazovka infotainmentu so 7-palcovou uhlopriečkou, pričom systém podporuje aj služby Android Auto a Apple CarPlay.
Dojazd 180 km (WLTP), nabíjanie max 22 kW
Čo sa týka dojazdu, tu Renault zverejnil hneď niekoľko rôznych údajov. Ako základ je pri batérii s kapacitou 21,3 kWh uvádzaných 180 km, nasleduje prevádzka v “Eco” režime s 215 km, no a celé to uzatvára čisto mestský cyklus s dojazdom 250 km. Všetko podľa metodiky WTLP.
Spomínaný “Eco” režim pre vodiča znamená vyšší dojazd na úkon maximálnej rýchlosti ako aj celkového výkonu elektromotora. Pre úplnosť, pri jazde v zimnom období je uvádzaný dojazd 110 km. Renault tvrdí, že malé mestské auto má v Európe priemerný denný nájazd okolo 30 km, takže pri takomto využívaní by mal dojazd plne postačovať.
Pri nabíjaní je autíčko Twingo Z.E. schopné využívať maximálny nabíjací výkon 22 kW (AC, trojfázovo), čo inak znamená, že nabitie batérie z 0 % na 80 % potrvá približne 63 minút. Z bežnej elektrickej zásuvky 230V má pri nabíjacom výkone mobilného konektora 2,3 kW trvať nabíjanie z 0 % na 100% do 13,5 hodiny. Renault všeobecne uvádza, že energiu na 80 km jazdu je možné získať už za 30 minút nabíjania.
Hoci nie je možné efektívne využívať rýchlonabíjacie stanice, vzhľadom na celkovú kapacitu batérie sa dĺžka nabíjania nešplhá prehnane vysoko. Používaný je konektor Type 2, ktorý je európskym nabíjacím štandardom. Využívať je možné aj trojstupňovú rekuperáciu, čím si vodiči vedia trochu pomôcť pri predĺžení dojazdu.
Myslelo sa na potreby dnešnej digitálnej doby. Stav nabitia je možné kontrolovať vzdialene prostredníctvom aplikácie My Renault, ktorá slúži taktiež na ovládanie klímy, zobrazenia miesta, kde vozidlo parkuje a ďalšie podobné veci.
Formálne predstavenie v Ženeve
Renault už teraz prezrádza, že Twingo Z.E. sa bude vyrábať v slovinskej fabrike umiestnenej v meste Novo Mesto. Hoci boli zverejnené snáď všetky základné parametre, formálneho predstavenia vozidla sa dočkáme na blížiacom sa autosalóne v Ženeve, kde by snáď mohli padnúť aj odpovede na otázky o cene. Nové Twingo sa tu predstaví po boku noviniek ako sú plug-in hybridy modelov BMW radu 3, Kia Sorento či ŠKODA OCTAVIA RS iV.