MojElektromobil

Renault postupne odkrýva podrobnosti o svojom novom modeli Renault 4 E-Tech Electric, ktorý má byť predstavený na autosalóne v Paríži už 14. októbra. Tento nový model má priniesť svieži vietor do sveta elektromobility, pričom zachováva ikonický charakter svojho predchodcu. Pôvodný Renault 4 bol malý automobil, ktorého začiatok výroby siaha až do roku 1961, pričom vyrábal sa až do roku 1992. Detailné zábery častí vozidla zverejnil priamo výrobca.

Moderný elektromobil s odkazom na predchodcu

Renault 4 E-Tech Electric bude samozrejme moderným elektromobilom so všetkým, čo k tomu patrí. Chýbať nebudú ani charizmatické prvky, ako napríklad osvetlená mriežka chladiča či plátenné strešné okno, ktoré dokonale reflektujú spojenie tradície s inováciou. Tento kompaktný model s dĺžkou 4,14 metra si zachováva svoju historickú identitu, no zároveň prináša svieži, futuristický dizajn. Očakáva sa, že jeho vzhľad bude lákať nielen milovníkov klasických áut, ale aj tých, ktorí hľadajú elegantný a praktický elektromobil.

Novinka ponúkne všestrannosť, ktorá bola typická pre predchodcu. Práve táto všestrannosť, v kombinácii s pohodlným a priestranným interiérom, bola kľúčom k úspechu pôvodného modelu. Renault 4 sa stal vozidlom, ktoré si našlo svoje miesto v mestách aj na vidieku, či už počas pracovných dní alebo počas víkendových výletov. Podarí sa toto dosiahnuť aj novej elektrickej verzii?

Renault 4 E-Tech a jeho parametre

Renault 4 E-Tech je postavený na platforme AmpR Small. Ide o čisto elektrickú platformu pre kompaktnejšie elektrické vozidlá, ktorú vyvinul samotný Renault. Jej cieľom je optimalizovať priestor, výkon a efektivitu elektromobilov v segmente menších mestských vozidiel. Nový model bude v portfóliu stáť po boku Renaultu 5 a na trh príde v roku 2025.

Nemali by ste prehliadnuť:

Pôjde o prvý automobil značky, ktorý má v strede prednej značky integrovaný osvetlený emblém. Čo sa týka parametrov, špecifikácie zverejnené ešte neboli, no očakáva sa, že budú veľmi podobné Renaultu 5. V ponuke by mali byť tri verzie výkonu, od 95 do 150 koní, s pohonom predných kolies. Na trh by však mohol prísť aj variant s pohonom všetkých kolies. Batéria by mala ponúknuť kapacitu 40 kWh v základe, prípadne 52 kWh pre vyšší variant, no stále ide o neoverené čísla.

Konkurencia

Menšie mestské elektromobily neustále pribúdajú, no automobilky sa zatiaľ nevedia dostať pod magickú hranicu 20 tisíc eur. Cenu Renaultu 4 E-Tech síce nepoznáme, no určite nepodlezie túto hranicu. Konkurencia však bude pomerne silná. Spomenúť môžeme napríklad Citroën ë-C3, ktorý ponúka 83 kW elektromotor, 44 kWh batériu či 100 kW nabíjanie. To všetko za cenu od 22 990 eur. Zaujímavou alternatívou je Opel Mokka s 54 kWh akumulátorom či obľúbený Peugeot e-2008.

Náš tip
Hyundai ST1 Chassis Cab: Nová flexibilná platforma pre malé pracovné elektromobily
3. októbra 2024

Pravidlá diskusie

Portál MojElektromobil.sk si vyhradzuje právo zmazať neslušné, rasistické a vulgárne príspevky, ako aj osobné útoky na redakciu, či diskutérov v komentároch pod článkom bez ďalšieho upozornenia. V prípade uverejňovania odkazov na externé stránky, je komentár automaticky preposlaný do redakcie na schválenie.

+