Renault 4 E-Tech Electric, o ktorom sa v poslednom čase veľa hovorilo, bol konečne oficiálne predstavený. Tak, ako sme informovali už pred niekoľkými dňami, uvedenie modelu sa konalo na autosalóne v Paríži. Tento nový model má priniesť svieži vietor do sveta elektromobility, pričom si zachováva ikonický charakter svojho predchodcu.
Renault 4 E-Tech nadväzuje na úspešného predchodcu
Výroba pôvodného modelu Renault 4 siaha až do roku 1961 a stal sa akousi ikonou, pričom zaznamenal aj výborné predajné úspechy. Predával sa nielen vo Francúzsku, ale aj v krajinách bývalej Juhoslávie či dokonca v Argentíne. Počas troch desaťročí bolo vyrobených viac ako 8 miliónov kusov. Tieto čísla sa teraz bude snažiť napodobniť táto horúca novinka, ktorá je lepšia, rýchlejšia, modernejšia a najmä – elektrická. Automobilky sa dnes všeobecne vracajú k odkazom na minulosť, no s futuristickým vzhľadom, na aký sme zvyknutí v roku 2024.
Prednej časti novinky dominuje LED osvetlenie, ktoré nahradilo vtedajší chróm. Svieti dokonca aj znak uprostred, čo je akýmsi novým trendom a Renault nie je prvá automobilka, ktorá prešla na tento štýl. Odkazy na starý Renault 4 môžeme nájsť aj na zadnej strane, a to vďaka charakteristickému tvaru svetiel.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektrický Fiat Grande Panda sa začína predávať v Európe. Toto sú ceny a parametre
- Renault Embleme: Nový hybrid batériového a vodíkového elektromobilu
- Elektromobil Renault 5 E-Tech electric: Poznáme prvé ceny. Podarilo sa podliezť hranicu 25 000 eur?
Nový elektrický crossover je postavený na platforme AmpR Small, teda na rovnakej, ako nový elektrický Renault 5. Dĺžka 4140 mm prezrádza, že ide o kompaktnejší model, no rázvor dlhý 2620 milimetrov nevyzerá vôbec zle. Vozidlo tiež ponúka batožinový priestor s objemom 420 litrov. V základnej verzii dostane zákazník 18-palcové kolesá.
Predný náhon a 2 výkonové varianty
Poďme teraz na to najdôležitejšie, čím je elektrická pohonná sústava nového Renault 4 E-Tech. Platforma AmpR bola navrhnutá s pohonom predných kolies, preto nie je žiadnym prekvapením, že to platí aj pre tento elektromobil. Elektromotor ponúka výkon 90 kW (122 koní) s krútiacim momentom 225 Nm v základe, no v ponuke je aj silnejší variant s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiacim momentom 245 Nm. Zrýchlenie z nuly na stovku je v tomto prípade na úrovni 8,5 sekundy.
Zákazník má tiež na výber dve kapacity batérie. Tí menej nároční siahnu po cenovo dostupnejšom 40 kWh akumulátore, pre náročnejších je k dispozícii kapacita 52 kWh a dojazd približne 400 kilometrov. Batériu je možné nabíjať maximálnym výkonom 80 kW, z 15 na 80 percent kapacity by to malo trvať približne pol hodinu. Palubná nabíjačka má výkon 11 kW.
Konkurenčnou výhodou novinky je podpora V2L a V2G, takže Renault 4 E-Tech vie energiu z akumulátora posielať aj von. Buď to bežných domácich spotrebičov (na stanovačke k nemu pokojne napojíte gril či ohrievač v stane), prípadne aj priamo do siete. Viac o funkcionalite V2L nájdete v článku Čo všetko môžeme zabezpečiť s využitím V2L funkcie elektromobilov?
Renault 4 E-Tech: Cena a dostupnosť
Cenu a dostupnosť zatiaľ automobilka nezverejnila. Na trh by však mal nový Renault 4 E-Tech prísť ešte v rámci tohto roku. Čo sa týka samotnej ceny, očakávame ju niekde na úrovni 35 tisíc eur.