Elektromobil Renault 5 E-Tech electric: Poznáme prvé ceny. Podarilo sa podliezť hranicu 25 000 eur?

Renault 5 E-Tech | Zdroj: Renault

Renault predstavil v januári 2021 prototyp štýlového mestského elektromobilu s označením Renault 5 EV. Výrobca prekvapil ambíciou pretaviť tento koncept do produkcie a v súčasnosti prezradil niekoľko detailov z dizajnu exteriéru sériového modelu, už pod novým názvom Renault 5 E-Tech electric.

Pôvodný Renault 5 a jeho duchovný nasledovník Renault 5 EV | Zdroj: Renault

Svojim retro dizajnom nadväzuje na pôvodný Renault 5, ktorý bol skutočnou legendou. Vyrábal sa od roku 1972 a svojho času bol jedným z najrozšírenejších západných áut v socialistickom Československu. Celosvetovo sa predalo vyše 5,5 milióna kusov prvej a druhej generácie modelu. Dokonca v roku 1974 sa objavila aj čisto elektrická verzia s dojazdom až 110 kilometrov.

Na scénu prichádza nový retro elektromobil

Svetová premiéra sa uskutočnila 26. februára 2024 na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve. Nový Renault 5 E-Tech electric je prvým vozidlom postaveným na novej platforme AmpR Small (predtým CMF-B EV).

Renault 5 E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Prekvapivá je v tomto segmente aplikácia viacprvkovej zadnej nápravy, ktorá sa zvyčajne vyskytuje na vozidlách vyšších tried. Tá prispieva k lepšej stabilite a jazdným vlastnostiam.

Zaujímavosťou je aj štandardné vybavenie 18″ kolesami pre všetky verzie modelu. Dizajn nových diskov má byť inšpirovanými kolesami pôvodného Renaultu 5 z minulého tisícročia. Pneumatiky budú mať skôr užší rozmer 195 / 55 R18.

Nasávanie vzduchu na kapote pôvodného Renault 5 bolo nahradené kontrolkou nabíjania evokujúcou číslo "5", keď vozidlo je plne nabité. | Zdroj: Renault
Detail zadných svetiel Renault 5 E-Tech electric | Zdroj: Renault

Renault 5 E-Tech electric rozmery a hmotnosť

Dĺžka nového Renault 5 je 3,92 metra. Pre porovnanie ide o hodnotu tesne pod modelmi Clio (-13 cm) alebo Zoe (-16 cm). Nejde tak o úplného krpca, ale o plnohodnotné malé vozidlo. Vďaka novej platforme má vozidlo rovnú podlahu a dlhý rázvor až 2,54 m. Objem batožinového priestoru je 326 litrov.

Renault 5 E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Hmotnosť vozidla je ešte nižšia než u modelu Zoe, nedosahuje ani 1 500 kg. Vozidlo dokonca ponúka možnosť ťahania prívesu s hmotnosťou až 500 kg.

Renault 5 E-Tech electric batéria a dojazd

S jeho rozmermi a zjavom bude síce zrejme najviac obľúbený v meste, ale uvádzacia verzia s akumulátorom s kapacitou 52 kWh sľubuje dojazd až 400 km podľa WLTP. Táto batéria sa bude ponúkať v kombinácii so 110 kW motorom, ktorý už poznáme z modelov Megane E-Tech a Scenic E-Tech. Rýchlosť DC nabíjania sa pohybuje až na úrovni 100 kW.

Renault 5 E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Batéria s nižšou kapacitou 40 kWh bude k dispozícii neskôr s výkonovými verziami 70 a 90 kW. Pri nej môžeme počítať s DC nabíjaním o rýchlosti až 80 kW.

V prípade oboch akumulátorov výrobca sľubuje dobu nabíjania zo stavu 15 na 80 % kapacity do 30 minút. Vďaka zjednodušenej architektúre batérie došlo k úspore hmotnosti. Hmotnosť akumulátorov sa tak bude pohybovať v rozmedzí 200 až 250 kg.

Súvisiacie články
Renault 5 prístrojová doska | Zdroj: Renault
Renault 5 interiér | Zdroj: Renault

Nový Renault 5 bude vybavený obojsmernou palubnou nabíjačkou s technológiou V2G (vehicle-to-grid). V2G umožňuje vozidlu napájať akékoľvek externé zariadenie energiou zo svojho akumulátora. Napájanie pri 220 V bude možné až do výkonu 3,7 kW.

Aj ako hot-hatch pod značkou Alpine

Bola by škoda nevyužiť tento retro potenciál aj pre fanúšikov rýchlosti. Produkčná verzia vozidla Alpine A290_ꞵ bude konštrukčne vychádzať práve z elektrickej novinky Renault 5. Hlavným rozdielom po stránke dizajnu sú prídavné svetlomety, ktoré majú LED usporiadané do vzoru písmena X inšpirované svetom rallye.

Alpine A290 | Zdroj: Autoexpress

Možno očakávať aj vyšší výkon v porovnaní s Renaultom 5, pohonu všetkých kolies sa však údajne nedočkáme. Aj Alpine bude disponovať pohonom zadných kolies. Pravdepodobne však bude prepracovaný aj podvozok pre lepšiu stabilitu.

Renault 5 E-Tech electric cena

Základná cena Renaultu 5 E-Tech electric podľa slov výrobcu mala štartovať na úrovni 25 000 eur, čo je porovnateľná suma s hybridmi v segmente B (malé autá). Slovenské ceny zatiaľ nie sú známe, no zahraničný zdroj prezradil informáciu ohľadom štartovacích cien na nemeckom trhu.

Spočiatku tam budú predávať dva z piatich stupňov výbavy – s cenovkou od 32 900 EUR, alebo 279 EUR mesačne. Obe verzie – Techno a Iconic Five – však majú väčší akumulátor s kapacitou 52 kWh. Základná verzia s menšou 40 kWh batériou bude nasledovať až budúci rok. Podľa Renaultu sa táto verzia bude predávať od 24 900 eur, čím sa stane tým “elektromobilom za 25 000 eur”, ktorý francúzska spoločnosť sľubovala.

Renault 5 Roland Garros | Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

V roku 2025 budú nasledovať aj ďalšie dva stupne výbavy, čím sa skompletizuje kvinteto modelov Five, Evolution, Techno, Iconic Five a Roland-Garros (posledný z nich je špeciálny model).

Mohlo by vás zaujímať:

Renault 5 E-Tech Electric | Zdroj: Renault

Nový elektromobil sa má začať predávať v lete roku 2024. Prvé dodávky vozidiel pre zákazníkov sú naplánované na jeseň 2024. Renault dokonca avizoval, že nielen samotné vozidlo bude vyrábané vo Francúzsku, ale od marca 2025 budú vo Francúzsku vyrábané aj akumulátory pre tento model.

Konkurencia

Za najväčšieho konkurenta nového Renault 5 E-Tech electric možno považovať taliansku imidžovku Fiat 500e, ktorá však štartuje na cene 28 990 eur. V segmente malých áut mu konkurujú francúzske dvojičky koncernu PSA, Peugeot e-208 (cena od 33 500 eur) a Citroën ë-C3 (avizovaná základná cena 23 200 eur). Na Slovensku obľúbený Volkswagen sľubuje v blízkej dobe uviesť na trh nový model segmentu B s označením Volkswagen ID.2 s cenou pod 25 000 eur.

Náš tip
Plne vybavený elektromobil pod 22 000 eur na Slovensku? Prichádza Dongfeng Box
Disqus Comments Loading...

Vážení čitatelia a návštevníci portálu MojElektromobil.sk, pre skvalitnenie služieb používame súbory cookies. Prehliadaním tohto webu tak súhlasíte s používaním týchto súborov.