Renault berie elektromobilitu naozaj vážne. Koncom minulého roka oznámil, že oživí dva kompaktné modely R5, pričom jedným z nich je aj Turbo variant. Obe novinky dostanú v prvom rade elektromotor, keďže pôjde o čisto elektrické vozidlá. Teraz sa objavili ďalšie informácie, pričom medzi hlavné lákadlá má patriť 800-voltová architektúra. Téme sa venoval portál Electrive.
Renault R5 Turbo si nebude môcť kúpiť každý
Automobilka oznámila, že Renault R5 Turbo bude veľmi vzácnym kúskom. V pláne je vyrobiť len 1980 kusov. Toto číslo nie je úplne náhodné, predstavuje totiž rok, v ktorom bol uvedený prvý spaľovací R5 Turbo. Každé vozidlo dostane svoje unikátne číslo, pričom zákazníci si ho budú môcť vybrať pri zadávaní objednávky. Prvé dodávky by mali byť k dispozícii v roku 2027.

Novinka bude dlhá 4,08 metra, čiže o 16 cm viac ako sesterský model Renault R5 E-Tech. Čelné sklo sa posunulo trochu dozadu, no zväčšil sa rázvor, a to na 2,57 metra. Zaujímavá je tiež jeho šírka 2,3 metra a výška len 1,38 metra. Samotná automobilka hovorí, že tento elektromobil je síce dlhý ako malé mestské auto, no široký ako superauto.
Stovka za 3,5 sekundy, 800 V architektúra a 70 kWh akumulátor
Poďme k elektrickej časti vozidla. Pohon zabezpečujú dva elektromotory, každý s výkonom 200 kW, čo celkovo dáva výkon 540 koní s pohonom všetkých kolies. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne len za 3,5 sekundy a zahanbiť sa nenechá ani maximálnou rýchlosťou, ktorá je na úrovni 270 km/h.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Trump varuje: Útoky na Teslu budú označené za domáci terorizmus
- Z áut zlodeji ukradnú kadečo, no toto tu ešte nebolo
- Slovensko opäť terčom posmechu. Aj v tejto oblasti sme hanbou Európy
Na volante je k dispozícii tlačidlo, ktoré dokáže dočasne zvýšiť výkon pri predbiehaní (niečo ako KERS v F1) a úroveň rekuperácie bude možné nastavovať ručne pomocou tlačidiel v štyroch úrovniach. Renault konečne zverejnil aj očakávanú informáciu o kapacite batérie. Tá činí 70 kWh.

800-voltová architektúra zabezpečuje aj poriadne rýchle nabíjanie, ktoré je na úrovni až 350 kW. Vozidlo tak môže konkurovať tým absolútne najlepším na európskych trhoch. Z 15 na 80 percent sa nabije za skvelých 15 minút. Automobilka však neuviedla žiadne informácie o spotrebe a dojazde na jedno nabitie.
Legendárny Renault R5 Turbo sa vracia ako takmer 500-koňový elektromobil
18.12.2024
Renault R5 Turbo je ikonické športové vozidlo, ktoré vzniklo v 80. rokoch a je známe svojou jedinečnou kombináciou kompaktného dizajnu, agresívneho výkonu a úspechov v motoršporte. Ponúkal pohon zadných kolies s výkonom 160-185 koní, 5-stupňovú manuálnu prevodovku a hmotnosť pod jednu tonu.

Automobilka teraz tento model oživuje a prichádza v novom modernom prevedení. A to len pár mesiacov po tom, že spustila predaj prvého elektrického modelu Renault 5. Nový elektrický R5 Turbo 3E bude predstavený počas budúceho roka a ponúknuť má výkon 368 kW (493 koní). Na tému upozornil portál Electrive.
Nemali by ste prehliadnuť:
- Elektromobil Renault 5 E-Tech electric: Poznáme prvé ceny. Podarilo sa podliezť hranicu 25 000 eur?
- Škoda zverejnila skice nového modelového radu Enyaq. Takto bude vyzerať
- Nové BMW a Mini vychádzajú z výrobnej linky samé. Prinášame video autonómnej jazdy
Renault tak aj naďalej pokračuje v nastavenom trende, v rámci ktorého oživuje staré legendy. Už klasický Renault 5 E-Tech Electric viacerými prvkami odkazuje na predchodcu, avšak robí to tak, aby vyzeral moderne. V zahraničí však nájdeme aj jeho športový derivát Alpine A290. Jeho verzie GT a GT Premium poskytujú výkon 130 kW, zatiaľ čo verzie GT Performance a GTS disponujú výkonom až 160 kW.

Nový Renault 5 Turbo 3E kombinuje elektrický pohon s retro-futuristickým dizajnom. A na obrázkoch vyzerá naozaj výborne. Konštrukcia elektromobilu je karbónová, ľahká a mimoriadne tuhá.
Okrem výkonu motora automobilka ďalšie technické detaily zatiaľ neprezradila. Nepoznáme teda kapacitu batérie, parametre nabíjania a ani odhadovaný dojazd. Vieme, že využije dva elektromotory, ktoré budú poháňať obe nápravy. Z nuly na 100 km/h elektromobil zrýchli za 3,5 sekundy. Presný dátum predstavenia známy nie je a nepoznáme ani odhadovanú cenu.

Nový Renault tak bude konkurovať elektrickým hot-hatchom vrátane Abarthu 500e a čerstvo predstavenému Cupra Born VZ, pripravovanému Mini Electric JCW, či Volkswagenu ID.3 GTX, ktorý sme pred časom predstavili s exkluzívnymi zábermi a informáciami priamo z prezentácie.