Renault má v oblasti elektrických áut niekoľkoročné skúsenosti a teraz prichádza s elektrifikáciou ďalšieho modelu. Na slovenský trh totiž dorazil plug-in hybridný model Renault Captur.
Plug-in hybridný Captur
Renault plánuje priniesť do roku 2022 až osem čisto elektrických modelov a 12 elektrifikovaných modelov. V Captur je nový plug-in hybridný pohon zameraný na maximálne zníženie emisií a úspornú jazdu. Zabezpečiť to má nová hybridná sústava označovaná ako sériovo-paralelná. Zabezpečiť to má nová prevodovka a účinné brzdenie rekuperáciou, ktoré dokáže dodať viac energie do batérií. Všetky novinky týkajúce sa pohonu mali byť vytvorené vďaka doterajším skúsenostiam z výroby elektromobilov a pretekov Formuly 1.
Podľa tlačovej správy je čisto elektrický dojazd stanovený podľa normy WLTP na 50 kilometrov. Ak sú vaše trasy prevažne mestské, WLTP pre mestskú jazdu hovorí o dojazde 65 kilometrov. Vozidlo je vybavené 9,8 kWh batériou so štandardným napätím 400 V. V porovnaní s konkurenciou ide o niečo menšiu kapacitu, takže deklarovaný dojazd 50 kilometrov je pomerne prekvapivý. Renault ďalej hovorí o veľmi tichom prepínaní jednotlivých režimov, preto malo byť náročné odhaliť moment prepínania. Maximálna rýchlosť v čisto elektrickom režime je 135 km/h. Zamrzí však prítomnosť iba 3,7 kW palubnej nabíjačky.
Rôzne možnosti rekuperácie
Rekuperácia brzdením je dostupná v rôznych úrovniach – po pustení plynového pedálu začne auto samé mierne odoberať kinetickú energiu, ktorú premieňa na elektrickú a ukladá ju do batérií. Samozrejmosťou je brzdenie rekuperáciou pri stlačení brzdového pedálu. V prvom rade auto využíva brzdnú silu rekuperácie a až neskôr, prípadne v kritických situáciach, sa aktivujú mechanické brzdy. Dostupný je tu však aj režim B, ktorým aktivujete silnejšie brzdenie pri pustení plynu, a to až do rýchlosti 7 km/h.
Plug-in hybridný Captur má deklarovanú priemernú spotrebu 1,5 l na 100 kilometrov a produkcia emisií CO2 na kilometer je 32 gramov. Jeho cena sa začína na 28 000 €. Na Slovensku je už dostupné aj nové Clio, to je však k dispozícii iba ako klasický hybrid s 1,2 kWh batériou s napätím 230 V. Pri ňom však Renault deklaruje až 80 % mestskej jazdy v elektrickom režime, priemernú spotrebu 4,3 l / 100 km a 96 gramov emisií CO2 na kilometer.