Koncern Renault na konferencii eWays priblížil svoje plány na najbližšie roky a praxi tým odhalil svoju takmer čisto elektrickú budúcnosť. Aktuálnym cieľom je do roku 2025 elektrifikovať 65% celkového portfólia. Na konci tohto desaťročia má toto číslo narásť až na nevídaných 90%. Inak povedané, 9 z 10 predaných áut značky Renault bude elektrických. Z toho je celkom zjavné, že Renault naplno začal raziť cestu e-mobilite.
Značka prízvukuje, že v oblasti elektromobility za ostatné roky nazbierala bohaté skúsenosti, ktoré teraz plánuje naplno zužitkovať pri masívnej transformácii na európskeho lídra v tomto segmente. Do konca dekády na trh uvedie hneď desiatku nových elektrických vozidiel.
Cenovo atraktívny Renault 5
Ako informuje portál RNews.cz, na konferencii eWays bolo prezentovaných viacero zaujímavých informácií. Za zmienku rozhodne stojí to, že elektrický Renault 5 má trh zobrať útokom aj vďaka svojej atraktívnej cene. Podľa dostupných informácií má byť v porovnaní s modelom Renault ZOE lacnejší až o 33%. To by v praxi znamenalo predajnú cenu na úrovni 20 000€.
Elektromobil bude postavený na platforme CMF-BEV, ponúkne výkon až 100 kW a pýšiť sa bude dojazdom okolo 400 kilometrov, podľa metodiky WLTP. Približne polovicu dielov bude zdieľať so spaľovacou verziou platformy CMF-B. Aj táto skutočnosť pomáha stlačiť predajnú cenu.
Platforma CMF-EV
Renault pre vozidlá zo strednej a nižšej strednej triedy pripravil platformu CMF-EV, ktorá má priniesť dojazd na úrovni 580 kilometrov. Veľkú rolu v tomto prípade zohrá umiestnenie technickej výbavy, vrátane klimatizácie, do motorového priestoru, čím dôjde k zníženiu výrobných nákladov, no hlavne sa tým ušetrí miesto.
Ďalej k tomu má prispieť aj spojenie palubnej nabíjačky a DC-DC konvertora do jedného celku. Prvou lastovičkou vytvorenou na platforme CMF-EV bude elektrický model MeganE.
Znižovanie ceny batérií aj vlastný elektromotor
Ďalšou dôležitou informáciou je to, že Renault sa plánuje zamerať na vývoj batérii NMC batériových článkov pre použitie vo vlastných vozidlách. Súvisí s tým aj očakávanie postupného znižovania výrobných nákladov a zlepšenie procesu recyklácie. Renault chce v horizonte desiatich rokov znížiť náklady na výrobu batérií o 60%, čo znamená, že v roku 2030 očakáva podlezenie hranice 80 dolárov za 1 kWh.
Okrem toho sa Renault pripravuje na uvedenie svojho vlastného elektromotora bez permanentného magnetu, teda bez použitia vzácnych kovov. V tejto súvislosti avizuje práce na ďalších vylepšeniach, ktoré sa v konečnom dôsledku majú podpísať na vysokej účinnosti a nižších výrobných nákladov. Nový elektromotor sa má do sériovej výroby dostať v roku 2025.